معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم استان فارس با توجه به پتانسیل های موجود باید به دنبال راه اندازی تعاونی گردشگری باشند.
کد خبر: ۱۵۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 26 December 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: حمید کلانتری عصر شنبه در جلسه شورای عالی توسعه تعاون استان فارس تاکید کرد: امروز در دنیا شاهد هستیم که تعاونی دارای بهترین جایگاه اقتصادی است و ۳۸ درصد دنیا عضو تعاونی هستند.

وی تصریح کرد: این آمار به خصوص در بخش تعاونی بیمه است که در ایران تنها یک تعاونی مربوط به بخش بیمه داریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید متناسب با فرصت ها و پتانسیل ها به دنبال راه اندازی تعاونی بود، گفت: در مرحله اول باید طی برنامه ریزی های محیطی پتانسیل ها را شناسایی و سپس به دنبال راه اندازی تعاونی های مربوطه بود.

کلانتری تاکید کرد: استان فارس دارای ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری است که در این راستا مردم استان باید به فکر راه اندازی تعاونی های گردشگری باشند.

وی ادامه داد: تعاونی های دانش بنیان نیز با توجه به وجود مراکز علمی و پژوهشی موثر در فارس می تواند تاثیر گذار باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در کشور از هفت نفر تا ۷۰ هزار نفر عضو تعاونی هستند، گفت: تعاونی زنان روستایی، تعاونی زنان سرپرست خانوار و.... از جمله تعاونی های موجود است که در کنار آنها تعاونی پسته داران با ۷۰ هزار عضو نیز فعال است.

کلانتری تصریح کرد: ۸۰ درصد روغن نباتی کشور توسط شرکت تعاونی دانه های روغنی تولید می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کارها را می توان توسط تعاونی ها انجام داد که در این خصوص می توان ارائه خدمات به روستاییان را مد نظر قرار دارد زیرا در حال حاضر ۷۰۰ تعاونی دهیاری در کشور با ۱۸ هزار عضو فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار