رئیس دانشگاه پیام نور فارس گفت: متاسفانه برخی از ورود دانشجو به مسائل سیاسی دلهره دارند درصورتی که اشکالی ندارد دانشجو سیاسی باشد البته سیاسی بودن به معنای سیاست زدگی و سیاه نمایی نیست.
کد خبر: ۱۴۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 08 December 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس: عبدالرسول قرائتی درجمع روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس در شیراز افزود: در عین حال باید دانشجویان را به نحوی هدایت کنیم تا ابزار و بلندگوی جناح های مختلف سیاسی قرار نگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، آزادی را یکی از اصول اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: نباید از روحیه پرسشگری دانشجویان و بیان انتقادات توسط آنان جلوگیری کرده و یا برای آنها، مسیر حرکت را تعیین کنیم.

قرائتی افزود: دانشجو به دنبال عدالت خواهی است؛ باید روحیه پرسشگری و نقد سازنده را در وی تقویت کنیم و اجازه ندهیم از بیرون کسی بتواند افکار وی را هدایت کرده و قدرت تجزیه وتحلیل را از او بگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه هفتم اسفند 94، برایجاد سازوکارهای لازم برای حضورحداکثری و پرشور دراین انتخابات تأکید کرد و گفت: نباید از امکانات دانشگاه به نقع یا علیه کاندیدای خاصی استفاده شود.

وی خطاب به روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان افزود: دانشگاه پیام نور درهمه شهرها، تاثیر گذارترین دانشگاه است چرا که عمده دانشجویان واساتید آن بومی هستند؛ از این رو نباید این دانشگاه را پایگاه تبلیغات افراد کنیم بلکه بایستی اجازه دهیم قدرت تجزیه وتحلیل دانشگاه محفوظ بماند.

قرائتی همچنین با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: روز دانشجو، روز امتحان وپاسخگویی روسای دانشگاه ها است.

وی افزود: نقد کردن حق هر دانشجویی است؛ باید اجازه دهیم دانشجویان به راحتی اقدامات
مسئولان را نقد و از عملکرد ما سئوال کنند؛ البته تجزیه وتحلیل عملکرد ها باید به دور از فضای احساسی بلکه براساس اطلاعات دقیق باشد و از سیاه نمایی خودداری شود.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس بر تکریم بیشتر دانشجویان و تلاش در راستای ارتقای رضایتمندی آنان تاکید کرد و افزود: بر روسای دانشگاه واجب است که به سوالات دانشجویان پاسخ دهند و مشکلات آنان را برطرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار