رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس پیشنهاد داد که یک سایت اینترنتی برای تقویت ارتباط دانشگاه و بخش صنعت شکل گیرد تا صنعتگران به راحتی درخواست های پژوهشی و تحقیقاتی خود را از این طریق به اطلاع دانشگاهیان برسانند.
کد خبر: ۱۴۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 08 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: فریدون فرقانی، سه شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس برای همکاری در راه اندازی این پایگاه اینترنتی، افزود: باید مجال و فرصتی فراهم کرد که 274 هزار دانشجوی در حال تحصیل در استان فارس از نیازمندی های بخش صنعت به سرعت مطلع شوند.
وی گفت: بخش خصوصی نیازمند همفکری با دانشگاه برای ساختن ایران آینده است و باید در ارتباط این دو بخش، نیازمندی های کشور برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی و رسیدن به جایگاه نخست منطقه از نظر اقتصادی شناسایی و برای تحقق آن گام برداشته شود و عقب ماندگی های کشور در دوران تحریم جبران شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس اظهارکرد: دردوران پس ازتحریم، انتظار است که جوانان شرایط و فرصت طلایی فراروی کشور را برای رشد اقتصادی درک کنند و با بهره گیری از تجربیات فعالان اقتصادی و صنعتگران، در مسیر رشد و سازندگی کشور گام بردارند.
به گفته فرقانی، هم اینک 25 میلیون نیروی فعال آماده کار در کشور زندگی می کنند که در مقطع کنونی 21 میلیون نفر از آنها شاغل هستند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: از جمعیت حدود پنج میلیون نفری این استان، 30 درصد در صنعـت، 21 درصد در بخش کشاورزی و 49 درصد در عرصه خدمات مشغول فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: مقایسه این آمار با متوسط جهانی سهم بخش صنعت از اشتغال را نشان می دهد و این امر بیانگر این است که بخش صنعت در ایران از ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالزایی برخوردار است.
فرقانی گفت: به سبب خشکسالی، نیروهای بخش کشاورزی استان فارس در حال کاهش است و از این رو باید زمینه حضور آنها در بخش صنعت و نیز خدمات فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: اگر این افراد در بخش خدمات جذب شوند، باید خدماتی به وجود آوریم که ارزش افزوده داشته باشد و به صرف این که فکر کنیم دلال بازی شغل است، نمی تواند شغل پایدار باشد و نمی تواند این شغل های کاذب اقتصاد ما را سامان دهد.
وی با بیان این که جوانان نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند، بر اهمیت آموزش های مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: صادرات نیروی انسانی مهارت دیده به خارج از کشور می تواند علاوه بر استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی برای کشور ارز آوری داشته باشد.
فرقانی اظهار کرد: دلارهای نفتی به شدت رو به کاهش است و شاید در چند سال آینده نفت ما کالای بی ارزشی باشد از این رو برای جایگزین شدن نیازهای ارزی کشور ناگزیر به تقویت صادرات هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار