مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اهمیت وجود خانه های فرهنگ در هرشهر و دیاری ، تشکیل خانه های فرهنگ با رویکردهای مختلف در شهرهای مختلف این استان را ضروری خواند و بر راه اندازی آن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۳ 28 January 2015
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشادفارس، بهزاد مریدی در مراسم افتتاح دبیرخانه برگزاری دهه فرهنگ شهرستان کازرون و بزرگداشت ناصر دیوان کازرونی افزود: ایجاب می کند که کازرون با دارا بودن ظرفیت های بالا در عرصه فرهنگ و هنر خانه های فرهنگ با تمام رویکردهای مختلف در آن شکل گیرد و این ضرورت جز برنامه های این اداره کل قرار دارد.

وی بابیان اینکه در سطح استان فارس فقط سه خانه فرهنگ فعالیت دارد و هر سه آن در شیراز است گفت: بخش خصوصی برای دریافت مجوز و تشکیل خانه های فرهنگ در سطح شهرستان های این استان باید اقدام کند تا ضرورت تشکیل خانه های فرهنگ در مناطق مختلف فارس آشکار شود.

این مقام فرهنگی ادامه داد: اعتقاد دارم که شهرستان ها ظرفیت های خوبی در عرصه های گوناگون فرهنگی و هنری دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند تا رشد کنند.

مریدی با اشاره به جدایی انجمن صنایع دستی و هنرهای دستی از تجسمی اضافه کرد: اختیار بازخوانی ها و بازبینی های عرصه هنر به شورای عالی فرهنگ داده شده است.

این مقام مسوول بابیان اینکه باوجود تمام مسائل و مشکلاتی که از بدو تصدی به مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکنون بر سر راهم قرار گرفته و از هیچ کدام از آن ها بر سر فرهنگ و هنر کوتاه نیامده و نخواهم آمد، افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی بهترین فرصتی است که گروه های مختلف فرهنگی و هنری و موسیقی فاخر به میدان بیایند و هنرشان را در راه جلوه دادن فرهنگ ایران اسلامی بروز دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار