مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت:با اجرای برنامه ششم توسعه، عدالت اجتماعی که آرمان انقلاب شکوهمند اسلامی بوده محقق خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 22 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سمینار علمی جمعیت و محیط زیست: علی محمد موسوی، در در این سمینار که در شیراز برگزار شد گفت: امروز حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور در شهرها و به ویژه کلانشهر سکونت دارند و ترکیب جمعیتی نسبت به دهه های قبل که در روستاها ساکن بوده اند معکوس شده است.

وی ادامه داد: بی توجهی به بحث آمایش سرزمینی در توزیع منابع در گذشته و اینکه مبنای سنجش برنامه های توسعه، رشد اقتصادی بوده، سبب شده که امروز شاهد قطبی شدن وضعیت اجتماعی جمعیت ساکن در کشور باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس تصریح کرد: با توجه به سیاست کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب به عنوان سند بالا دستی برنامه ششم توسعه که دولت یازدهم هم پیگیر آن است، مقرر شده که منابع و فرصت ها در سال های برنامه ششم، بر اساس توازن، تعادل و آمایش سرزمینی توزیع شود.

موسوی بیان کرد: با اجرای برنامه ششم توسعه، عدالت اجتماعی که آرمان انقلاب شکوهمند اسلامی بوده محقق خواهد شد.

وی گفت: بدون تردید تحقق عدالت انسانی و اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی که بیانگر مشارکت، رضایت و اعتماد مردم است، در پی خواهد داشت.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات اجرایی بر اساس مطالعات علمی افزود: امروز زمان انجام آزمون و خطا پایان یافته و جامعه نیازمند پژوهش ها و مطالعه های علمی است و لازم است که اقدامات اجرایی بر اساس مطالعات علمی انجام شود.

موسوی با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها، گفت: انتظار است تمام دانشگاه ها برای تحقق تفکر عالمانه دولت و تعادل بخشی به مسایل جمعیتی و زیست محیطی، راهکارهای اجرایی لازم که دارای مبانی قوی تئوریک باشد ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار