مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به پدیده ال‌نینو گفت: این پدیده در پاییز سبب بارندگی‌های زودهنگام، سیل‌آسا و بیش از نرمال در استان فارس می‌شود که مسئولان باید برای مقابله با این امر آمادگی لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 26 October 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حسن فیاض‌پور اظهار داشت: براساس پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی پدیده ال‌نینو در استان فارس در فصل پاییز سبب بارشی با گرایش نرمال یا مقداری بیش از نرمال اما زودهنگام و سیل‌آسا می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس این پدیده بارندگی در فصل زمستان نرمال و حتی گاه کمتر از نرمال است، گفت: براساس این پدیده در فصل زمستان تغییرات دمایی زیاد است اما میانگین دمای فصلی نسبت به میانگین دمای سال گذشته یک تا یک و نیم درجه گرمتر است.

مدیرکل بحران استانداری فارس با بیان اینکه پیش‌بینی زمستانی سردتر از سال‌های گذشته یک احتمال است، افزود: با توجه به اینکه استان فارس در سال‌های گذشته زمستان‌هایی سرد را پشت سر گذاشته ممکن است امسال نیز در برخی نقاط این سرما رخ دهد اما حکم کلی نمی‌توان داد.

فیاض‌پور خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سالهای گذشته طرح زمستانه برای مقابله با حوادث تهیه شده و مشکلاتی را که این پدیده به وجود می‌آورد نیز در این طرح دیده شده و کارگروه‌های تخصصی هم برای مقابله با این پدیده تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این طرح در 22 بند به فرمانداری‌ها فرستاده شده و به زودی جلسه‌ای برای بررسی پیشنهادهای مسئولان مربوطه برای مقابله با این پدیده تشکیل می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری فارس بیان کرد: نقاط ضعف گذشته در این جلسه بررسی می‌شود تا زمستان و پاییز در استان فارس با کمترین چالش پشت سر گذاشته شود.

فیاض‌پور خطاب به کشاورزان و مسئولان شهری گفت: با توجه به موارد مطرح شده شهرداری‌ها باید خود را برای آب گرفتگی معابر و کشاورزان برای سرمازدگی محصولات آماده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پدیده از میزان خشکسالی می‌کاهد یا خیر؟ گفت: آثار پدیده خشکسالی همچنان در استان فارس ادامه دارد و حتی اگر بارش 3 برابر نرمال نیز رخ دهد نمی‌تواند آثار خشکسالی در دهه گذشته را جبران کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار