عضو شورای مرکزی کمیته امداد کشور گفت: در غرب با وجود زرق و برق های فراوانشان اساسا چیزی به نام خانواده باقی نمانده است و رابطه بین زن و مرد و رابطه بین والدین و فرزندان تبدیل به رابطه ای حیوانی شده است.ترقی افزود: دیده می شود که رابطه بین زن و مرد و رابطه بین والدین و فرزندان در جوامع غربی رابطه ای خشک و سرد و بی معناست.
کد خبر: ۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳ 08 March 2015

به گزارش تابناک فارس؛حمید رضا ترقی ظهر یکشنبه در همایش سبک زندگی در شیراز بیان کرد: ازدواج در فرآیند انقلاب اسلامی به ویژه برای جامعه سازی اسلامی اساسی ترین و زیر بنایی ترین موضوع است زیرا برای داشتن جامعه ای سالم و نمونه ضروری است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی به مبحث ازدواج اهمیت خاصی داده شده، اظهار داشت: در قانون اساسی اصل بر این است که دولت اسلامی موظف است قوانین را به گونه تصویب کند که به بنیان خانواده آسیب نرساند، شرایط صیانت از خانواده را فراهم کند و برای شکل گیری نهاد خانواده در جامعه زمینه سازی کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با تاکید بر اینکه اگر ما به این موضوع مهم در نظام اسلامی توجه نکنیم به سرنوشت غرب دچار خواهیم شد، گفت: در غرب با وجود زرق و برق های فراوانشان اساسا چیزی به نام خانواده باقی نمانده است و رابطه بین زن و مرد و رابطه بین والدین و فرزندان تبدیل به رابطه ای حیوانی شده است.

ترقی افزود: دیده می شود که رابطه بین زن و مرد و رابطه بین والدین و فرزندان در جوامع غربی رابطه ای خشک و سرد و بی معناست.

وی تصریح کرد: ریشه بسیاری از این مسائل در فرهنگ غرب و دوری از ارزش های دینی و معنوی است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد عنوان کرد: وقتی به نوع برنامه های شبکه هایی چون من‌وتو که بر خانواده های ما تمرکز کرده اند، توجه می کنیم می بینیم که محور اصلی تمام مباحثی که در آن ها مطرح می شود، از هم پاشیدن خانواده های ایرانی است.

ترقی اضافه کرد: به این دلیل که انسجام جامعه به انسجام خانواده بستگی دارد و خانواده های منسجم هستند که می توانند جامعه را در برابر توطئه های دشمن منسجم کنند.

اسلام قادر به عرضه الگوی جامعه سالم در دنیاست

وی تاکید کرد: جنایت آفرینی عناصر داعشی به علت عدم اصالت خانوادگی آن ها و خانواده های ناهنجاری است که آن ها را تربیت کرده اند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد گفت: عنصری که وارد جامعه می شود و به این شکل دنیا را دچار بحران، ترس و وحشت می کند محصول یک خانواده ناسالم و یک ازدواج ناسالم است.

ترقی ابراز داشت: یقینا اگر جامعه ای بخواهد به چنین مصیبت هایی دچار نشود و چنین عناصری در درون آن تولید نشود، روش ها و شیوه های زندگی غربی نمی تواند موقعیت ساخت یک جامعه سالم را برای آن فراهم کند.

وی گفت: اسلام می تواند الگوی ارزشمندی را برای زندگی سالم و جامعه سالم در دنیا عرضه کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد بیان کرد: از نتیجه های زندگی که مبتنی بر ارزش های معنوی و روابط سالم و درست است و انتخاب همسر بر اساس معیارهای درست انجام می شود و مبتنی بر ارزش های مادی نیست، افرادی چون امام حسن و امام حسین هستند که در طول تاریخ از آنها به نیکی یاد می شود.

ترقی اظهار داشت: وقتی که ما از نظر الگو کم نداریم چرا باید الگوهای غربی را مبنای زندگی خود قرار دهیم؟ چرا زنان ما باید به دنبال لباس ها و ارزش های غربی بروند و مدل و سبک زندگی غربی را دنبال کنند و فکر کنند این موارد می تواند آن ها را به سعادت برساند؟

وی گفت: ارزشی که اسلام تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای زنان قائل شده است در هیچ مکتب دیگری وجود ندارد و هیچ دینی جز اسلام به زن به عنوان یک شخصیت اثرگذار در راستای رشد و ارتقا جامعه و تحول در جامعه نگاه نمی کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد تاکید کرد: لازم است مسئولان در کنار فراهم آوردن زمینه لازم برای ازدواج جوانان، به وظیفه مادری نیز به عنوان یک شغل نگاه کنند چرا که مادر مسئولیت تربیت نسل آینده و اداره سلول های جامعه یعنی خانواده را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار