پویش پخت غذای مقلوبه در شیراز

پویش پخت غذای مقلوبه با هدف سرنگونی رژیم کودک کش اسرائیل ، با حضور جمعی از بانوان شیرازی در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 29 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر برگزاری پویش پخت غذای مقلوبه در شیراز گفت: این پویش برای چهارمین سال پیاپی در شیراز و در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع)، به همت جمعی از دغدغه‌مندان مجمع فعالان بین الملل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس برگزار شد.
مریم اشراق پور افزود: در این پویش، ۴۰ بانوی شیرازی حضور داشتند و ۲۰۰ نفر با پخت این غذا افطار کردند.

وی گفت: مقلوبه غذایی است که برای سرو آن، باید قابلمه را وارونه کرد؛ که این وارونگی و ریختن غذا نمادی از بیرون کردن صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی و فلسطین است.

پخت غذای مقلوبه چند سالی است که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و زنان مبارز فلسطینی با این غذا در مسجدالاقصی افطار می‌کنند.
این حرکت با هدف جلوگیری از روند یهودی سازی و تجاوزات یهودیان به مسجدالاقصی برگزار می‌شود و پایه گذار این پویش خانم «هَنادی حَلَوانی» یک معلم قرآن است.
دبیر برگزاری پویش پخت غذای مقلوبه در شیراز گفت: این پویش به کوشش بانوان شیرازی در ایران به سرعت فراگیر شده است و اکنون برای چهارمین سال متوالی در ماه رمضان، توسط بانوان ایرانی در همدلی با بانوان فلسطینی برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار