هشداردر مورد استفاده از مکمل ها

رئیس اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: یک عامل فروش داروهای غیرمجاز در شیراز شناسایی شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 19 October 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: دکتر مهدی خسروی رئیس اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی و مکمل و نیز رئیس اداره نظارت بر داروخانه ها و شرکت های پخش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:در بازرسی از منزل وی 200 تا400میلیون ریال دارو و مکمل غیرمجاز ضبط شد و پیگیری های قضایی در این خصوص ادامه دارد.

وی گفت: لازم است مردم مکاری های لازم را داشته باشند و تنها از داروخانه ها دارو تهیه کنند.

رئیس اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از عطاری هایی که در خدمت علمی و سالم به مردم کوشا هستند، اظهار داشت: مردم باید به این نکته توجه کنند که از عطاری ها، تنها داروی گیاهی به صورت خشک خریداری کنند و از عطاری ها داروی فرموله شده به صورت قرص و کپسول یا سایر موارد نخواهند.

وی ادامه داد: در بازرسی های کارشناسان، مشاهده شده است عده ای سودجو با قرار دادن داروهای شیمیایی در قالب داروهای گیاهی، سلامت مردم را به خطر می اندازند.

خسروی بیان کرد: عوارضی مانند نارسایی کبد و کلیه، مصرف کنندگان این داروها و سایر مکمل
ها و داروهای غیرمجاز را تهدید می کند.

این مسئول نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مصرف قرص برنج را یکی دیگر از تهدیدهای سلامت عمومی جامعه برشمرد که با وجود اطلاع رسانی ها، عده ای نسبت به خطرات آن بی توجه هستند و حتی بخار ناشی از قرص های برنج نیز قدرت کشندگی بالایی دارد و اکنون قرص های سیر جایگزین قرص برنج شده است.

وی همچنین گفت: در بازرسی های دو هفته اخیر از مراکز مختلف در شیراز، پنج تیم بازرسی از 70عطاری، 60سوپرمارکت، 10باشگاه بدنسازی، 15فروشگاه آرایشی و بهداشتی و نیز چهار خرازی بازدید و با موارد متخلف برخورد کردند.

خسروی فروش مکمل ها و دارو در مراکزی مانند باشگاه های بدنسازی و فروشگاه های آرایشی بهداشتی را غیرمجاز عنوان کرد و از همکاری های کوروش زارعی معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در برخورد با متخلفان سلامت مردم تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار