رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: اختلاف و دعاوی خانوادگی در شمار پنج دعاوی اصلی در استان فارس است.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 18 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:علی القاصی شنبه‌شب در هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: بر اساس آماری که استخراج‌ شده دعاوی خانوادگی در کشور جزء 10 دعاوی اصلی و در فارس در شمار پنج دعاوی اصلی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به شمار بالای این دعاوی، برای رسیدگی به دعاوی خانوادگی از 30 شعبه حقوقی 12 شعبه به این بخش اختصاص داده شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر، مسائل روانشناختی، اختلاف طبقاتی، فقر، بیکاری و نیز ازدواج‌های خیابانی از جمله عوامل این اختلاف‌های زوجین و طلاق در کشور و فارس است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز اختلاف و حل مسائل پیش از طرح دعاوی خانوادگی، مرکز مشاوره خانواده در شیراز دایر شده که در زمینهٔ افزایش آگاهی و ارتقای دانش زوجین از آسیب‌های زناشویی و مهارت‌های پیشگیری از آن، راهکارهایی را ارائه می‌دهد.

القاصی بیان داشت: با هم‌افزایی نهادهای فرهنگی و اجتماعی و به میدان آمدن مجموعه‌های غیردولتی می‌توان در مورد معضل تزلزل خانواده‌ها که هرروز رو به افزایش است کارهای قوی‌تری انجام داد که در این مورد دستگاه قضایی آمادگی ارائه خدمات لازم را دارد.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: در سند مهندسی فرهنگی، رسالت تحکیم بنیان خانواده از طریق نهادینه‌سازی خانواده اسلامی و ایرانی بر مبنای آموزه‌های دینی بر عهده شورای فرهنگ عمومی گذاشته‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری تمام ظرفیت‌های خود را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به میدان آورده است.

غلام مهدی حقدل تصریح کرد: اختصاص بودجه برای کاهش ناهنجاری‌ها از سوی شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری گامی عملی در بهبود وضع موجود و حرکت به وضع مطلوب در مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده است.

 وی بیان کرد: با تعمق در آموزه‌های دینی و اسلامی می‌توان بر بسیاری از مشکلات جامعه که تاکنون برطرف نشده فائق آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار