نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: حوزه های علمیه باید روحانیونی تربیت کنند که در حال حاضر و آینده توان علمی و بیانی برای پاسخگوی به شبهات جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 16 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله اسدالله ایمانی در همایش جامعه استادان حوزه های علمیه فارس بیان کرد: امروز دشمنان انقلاب و اسلام با طرح شبهات در عرصه های مختلف دینی تلاش می کنند پیوند بین مردم و دین کم شود و روحانیون باید در این زمینه هوشیارانه تر عمل کنند.

وی افزود: امروز نیاز است طلاب ما علوم حوزوی را به صورت علمی مستند و کاربردی فراگیرند و به چند زبان دنیا مسلط باشند.

ایمانی اظهارداشت: طلبه ها باید علاوه بر بروز بودن در علم و درس باید در مباحث سیاسی نیز بروز باشند ولی متاسفانه برخی از حوزه های علمیه ما از زمان عقب هستند.

نماینده ولی فقیه درفارس اضافه کرد: جامعه و عموم مردم برای اهداف خود به مواضع و قلم روحانیون نگاه می کنند و نیاز دارند ومی طلبد نگاه روحانیون و طلاب به مسایل جامعه دقیق تر، بموقع تر و آگاهانه تر باشد.

او ادامه داد: روحانیون در طول تاریخ و در زمان های مختلف وظیفه مهم و جایگاه ویژه ای در نزد جامعه و عموم مردم داشتند که در شرایط کنونی نیز رسالت مهمی دارد که باید جامعه را از گزندها و فتنه های دشمنان دور کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در جنگ نرم نابرابری با دشمنان اسلام روبرو هستیم عنوان داشت: در این جنگ نابرابر فرهنگی دنیای استکبار به دنبال تسلط بر جامعه اسلامی و مردم ماست که همه ما در قبال مسایل فرهنگی جامعه مسئولیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار