یک استاد رشته ترویج کشاورزی دانشگاه پیام نور واحد فیروزآباد گفت: رسیدن به فرهنگ صرفه جویی در بخش کشاورزی بسیار مهم است و نیاز به اطلاع رسانی دارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 15 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مرضیه کشاورز  اظهار داشت: از نظر وضعیت بارندگی در شرایط بسیار نامناسبی قرار داریم و در اثر کاهش میزان بارش ، قنات ها و سایر منابع تأمین آب به بحران کم آبی شدیدی روبرو شده اند.

وی ابراز کرد: با توجه به تشدید این وضعیت به علت خشکی و گرمی هوا ، خسارت جبران ناپذیری و بسیار زیادی به بخش کشاورزی استان فارس وارد آمده به شکلی که تمام شهرستان های استان درگیر این پدیده شده و دچار خسارت های فراوانی شده اند.

کشاورز ادامه داد: بر همین اساس نیاز به اطلاع رسانی تا رسیدن به فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی ضروری است و بی شک برای ساخته شدن فرهنگ باید جامعه کشاورز فارس مورد مطالعه قرار بگیرد سپس نسبت به تغییر این فرهنگ مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی آبیاری در سطح استان اقدام شود.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی باید بدین صورت باشد که در کجاهای بخش کشاورزی ما بیشتر
مصرف داریم و چرا ، صرفه اقتصاد مصرف آب چه میزان و در کجاست، راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی چیست و پرسش های دیگری از این قبیل که نیاز به روشنگری و اطلاع رسانی را صد چندان می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار