همزمان با برگزاری همایش ۴ روزه "برنامه‌ریزی کشت پاییزه" نمایشگاه دائمی ماشین‌آلات و نهاده‌های کشاورزی با حضور تولیدکنندگان سراسر کشور در شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 29 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:همزمان با برگزاری همایش 4 روزه "برنامه‌ریزی کشت پاییزه" بعد از ظهر امروز نمایشگاه دائمی ماشین‌آلات و نهاده‌های کشاورزی با حضور تولیدکنندگان سراسر کشور در شیراز افتتاح شد.

محمد صادقی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان فارس، در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: در همایش برنامه‌ریزی کشت پاییزه کارگاه‌های آموزشی مدیریت آب، مدیریت نهاده‌های کشاورزی و کودهای زیستی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح امید در سراسر استان فارس متناسب با کشت غالب هر منطقه افزود: برنامه ما در کشت گندم استفاده کمتر از آب، استفاده ار ارقام مشارکتی و کاهش سطح زیرکشت و بالابردن بهره‌وری این محصول است.

صادقی با بیان اینکه امسال بیش از 60 هزار تن بذر گواهی شده برای استفاده کشاورزان استان فارس تهیه شده است تصریح کرد: با استفاده از بذور گواهی شده 100 درصد اراضی زیرکشت محصول گندم قابل برداشت است.

وی عنوان کرد: در بحث کشت دانه روغنی کلزا در دو سال گذشته ارقام هیبرید این محصول در مناطق سردسیری استفاده شد که بالاترین عملکرد را در زرقان داشت و محصول کلزا این شهر نمونه کشوری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سال گذشته برای نخستین‌بار رقم پنبه وارداتی از ترکیه در داراب کشت شد که مصرف آب این محصول کمتر از دیگر ارقام بود و عملکرد خوبی داشت.

خسرو فروغان، رئیس اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه بعد از چند سال رکود بار دیگر نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی استان رونق گرفته است اظهار داشت: تقویت این نمایشگاه دائمی باید مورد توجه مسئولان جهاد کشاورزی استان فارس باشد.

وی با تاکید بر حمایت از تولید‌کنندگان داخلی عنوان کرد: استان فارس باید در زمینه تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی تقویت شود و برای تقویت بخش کشاورزی ایجاد شهرک‌ کشاورزی در این استان ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار