اسماعیل تبادار، یکشنبه در شورای کشاورزی استان در شیراز افزود:در شورای کشاورزی استان هیچگاه نمی توانیم به وضعیت بحرانی آب بی توجه باشیم؛باید نگاه خود را به این سمت و سو ببریم که در شرایط فعلی نمی توانیم کشت محصولات پرآب را اجازه دهیم.
کد خبر: ۶۳۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 29 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسماعیل تبادار اظهار داشت: از سوی دیگر نمی توان به کشاورزی نگاه تامین معاش نداشت و به همین دلیل باید محصولات جایگزین داشته باشیم و این مساله را توسعه و ترویج دهیم.
تبادار گفت: باید تغییر نگرش در نوع کشت و سازگاری محصولات با کم آبی به عنوان یک سیاست موضوعی در دستور کار شورای کشاورزی باشد.
استاندار فارس با اشاره به کاهش ذخیره آب در استان افزود: آنقدر از ذخیره های آبی برداشت کرده ایم که اگر تا سال ها بارندگی شود جبران نخواهد شد.
تبادار گفت: مردم در مقطعی با استفاده از شیوه غرقابی اقدام به کاشت محصولات کشاورزی می کرده اند که امروز با توجه به کاهش شدید میزان آب کشاورزان در این زمینه با محدودیت شدید مواجه شده اند.
وی گفت: اولین نگاه در این زمینه باید بحث معاش کشاورزان و این باشد که چه کنیم که معاش مردم مبتنی بر کشاورزی با نگاه جدید باقی بماند.
استاندار فارس، با اشاره به نقش بذر در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی افزود: استانی که از گذشته دارای جایگاه کشاورزی است باید در تولید بذر نیز صاحب مقام باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار