نخستین کارگاه تخصصی مجسمه‌سازی برای کمک به ارتقاء این هنر در شیراز برپا شد.
کد خبر: ۳۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 20 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:همزمان با برگزاری جشنواره «همه هنرمندان شهر»کارگاه تخصصی مجسمه‌سازی برای کمک به ارتقاء این هنر در شیراز برپا شد.

امین بلاغی، مدرس این کارگاه آموزشی، در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه هنرمندان شیرازی با هنر مجسمه‌سازی آشنایی چندانی ندارند، اظهار داشت: در پایتخت حتی مردم عادی نیز با هنر مجسمه‌سازی ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.

وی با اشاره به کم کاری مسئولان در زمینه گسترش هنر مجسمه‌سازی در شیراز عنوان کرد: دست‌اندرکاران باید مجسمه‌هایی را در سطح شهر قرار دهند تا دید مردم نسبت به این هنر تغییر کند.

مجسمه‌ساز برجسته شیرازی با بیان اینکه شاخصه هر هنری، زیبایی‌شناسی آن است گفت: نکته مهم در مجسمه‌سازی قابل لمس و بصری بودن آن است و پروسه ساخت آن مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بلاغی سبک مجسمه‌سا‌زی خود را «فیگوراتیو» دانست و افزود: تلاش می‌کنم روز به روز سبک خلاقانه‌تری در این هنر ارائه دهم.

وی با اشاره به اینکه سبک «فیگوراتیو» آثار وی دغدغه‌های انسانی را نشان می‌دهد ابراز کرد: به روابط انسانی در آثار توجه زیادی دارم اما کارهایی که در سطح شهر ارائه شده متناسب با سلیقه مخاطب ساخته می‌شود.

بلاغی درباره برگزاری ورک‌شاپی که همزمان با جشنواره "همه هنرمندان شهر" در شیراز برگزار شده است، گفت: این کارگاه شامل بخش نظری و بخش تکنیک‌های جدید بود که آخرین تکنیک‌های روز دنیا در آن آموزش داده شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجسمه ساز بی سواد شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
هنرمندان شیرازی با هنر مجسمه‌سازی آشنایی چندانی ندارند.... این جمله نشان از سفاحت جناب بلاغی دارد. لابد ایشان فوق استادی جدیدند.استاد بلاغی از آن بالا بیاید پایین تا ببینیم چه میگویید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار