داور جشنواره "همه هنرمندان شهر" گفت: برپایی چنین جشنواره‌ای یک ابتکار هنری در شیراز است.
کد خبر: ۳۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 20 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:بهنام خاوران با اشاره به شتابزدگی در برپایی جشنواره "همه هنرمندان شهر" ، اظهار داشت: تقویم گزینش چنین جشنواره‌هایی باید در دو مرحله انجام شود و یک مرحله پیش گزینش به تعداد دو برابر آثار انتخابی و مرحله نهایی انتخاب کارها از روی آثار واقعی باشد.

وی با بیان اینکه باید تقویم هماهنگی جشنواره 6 ماه زودتر آغاز شود، گفت: می‌توان آثار را به صورت اینترنتی و با کیفیت مناسب ارسال کرد.

خاوران با اشاره به ظرفیت فراوان و ابتکار برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: اگر اهداف جشنواره به درستی دنبال شود، انگیزه لازم را به هنرمندان پرسابقه داده می‌شود تا از مدت‌ها قبل و با اشتیاق تمام در انتظار ارسال آثار خود باشند.

وی تصریح کرد: برپایی جشنواره "همه هنرمندان شهر" یکی از بهترین ابتکارها در ایران برای برگزاری نمایشگاه عمومی آثار هنرمندان است.

داور بخش نقاشی جشنواره "همه هنرمندان شهر" با اشاره به تلاش و زحمت فراوان دست‌اندرکاران این جشنواره، خاطرنشان کرد: اگر وقت بیشتری برای انجام مراحل مختلف جشنواره تعیین شود آثار با کیفیت بهتر برای ارائه انتخاب ‌می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال بهترین برنامه‌های جنبی در این جشنواره برپا شد تصریح کرد: ارائه آثار استاد جمشید کریمی و خلیل توللی پس از 30 سال غنیمت بود.

مدیر گالری خاوران درباره داوری آثار بخش نقاشی خاطرنشان کرد: داوران از بین 300 عکس حدود 30 اثر را در مرحله نهایی انتخاب کردند.

وی با اشاره به کیفیت پایین اسلایدهای ارسال شده به بخش داوری جشنواره، تصریح کرد: داوران با استفاده از تجربه خود آثار خوب را ممیزی کردند.

خاوران با اشاره به قدمت طولانی برگزاری جشنواره‌ها در سراسر دنیا، گفت: برپایی نمایشگاه‌های این چنینی نیاز به ابتکار ندارد و برنامه‌ریزی قدم به قدم باید بر مبنای یک تقویم مشخص و سر وقت و بدون عجله صورت گیرد تا کیفیت فدای سرعت نشود.

وی ابراز کرد: اگر جشنواره در سال آینده نیز به همین منوال برگزار شود، از جشنواره "همه هنرمندان شهر" تنها نامی باقی می‌ماند.

مدیر گالری خاوران تعداد آثار هنر طراحی به نمایش گذاشته شده در گالری خاوران را 19 اثر اعلام کرد و افزود: از این میان حدود 5 اثر از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار