نتایج کمی و کیفی اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری به اندازه‌ای چشمگیر است که می توان آن را با 10 سال گذشته مقایسه کرد.
کد خبر: ۱۹۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 06 March 2016
تابناک فارس به نقل از خراسان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تقدیر از تلاش تمام ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور، از تمرکز پلیس بر مرزهای شرقی خبر داد و گفت: در سال جاری با تمرکز پلیس بر مرزهای شرقی کشور، از ورود بخش اعظمی از مواد مخدر به کشور جلوگیری شد و شاهد افزایش 100 درصد کشفیات در سیستان و بلوچستان بودیم.

 مویدی ۵ استان را به عنوان استان های هدف برای اجرای برنامه های مواد مخدر ناجا عنوان کرد و گفت: استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد جزو ۵ استان هدف اجرای برنامه های پلیس مبارزه با مواد مخدر هستند و طرح های پلیسی در این استان ها با جدیت دنبال می شود.به گزارش خبرگزاری ها، وی افزود: امسال 525 تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 14درصد افزایش داشت. از این میان 400 تن تریاک و 75 تن حشیش بوده است و هروئین و مرفین در رده های بعدی کشف مواد مخدر قرار دارند.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در سال جاری 340 هزار نفر دستگیر شدند که 110 هزار تن از این افراد معتادان متجاهر بودند.

وی با اعلام تشکیل 280 هزار پرونده در سال 94، افزود: تا امروز 2600 باند قاچاق مواد مخدر منهدم شده است و 61 قاچاقچی به هلاکت رسیدند.مویدی با اشاره به نقش آموزش در مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال باشهادت 3تن از همکاران مبارزه با مواد مخدرشاهد کاهش 70 درصد شهدای نیروهای پلیس و کاهش 25درصدی درمیزان مجروحیت قاچاقچیان بودیم. وی افزود:امروز دیگر چیزی به اسم کارگاه تولید مواد مخدر وجود ندارد و تولیدکنندگان در خانه های خود به تولید اقدام می کنند. ۱۹۰ آشپزخانه در سال جاری کشف و منهدم شده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

باند تحصیلکرده‌ها که به‌دنبال ترکیب جدید «شیشه» بودند متلاشی شد

در همین راستاباند 9 نفره تحصیلکرده‌ها که قصد داشتند به ترکیب جدیدی از مخدر صنعتی شیشه دست پیدا کنند، متلاشی شد.سردار علی مویدی گفت: همکاران من موفق شدند باندی را شناسایی کنند که با کسب برخی اطلاعات از کشورهای خارجی، قصد داشتند به ترکیب جدیدی از مخدر صنعتی شیشه دست پیدا کنند.

وی با بیان این که این باند 9 عضو داشت، اظهار کرد: عمده اعضای این باند، افراد تحصیلکرده و دارای مدارک دانشگاهی بودند که در کارخانه‌ای برای خود لابراتوار درست کرده بودند و در پوشش برخی اقدامات به ظاهر قانونی دست به چنین اقدامی زدند که شناسایی و دستگیر شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار