آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: مردم سالاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در ایران به آن توجه شده است و تمامی آحاد مردم در جامعه مسئولیت دارند از این رو مردم اجازه نخواهند داد کسی در امور داخلی کشور دخالت کند.
کد خبر: ۹۸۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 13 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: مردم سالاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در ایران به آن توجه شده است و تمامی آحاد مردم در جامعه مسئولیت دارند از این رو مردم اجازه نخواهند داد کسی در امور داخلی کشور دخالت کند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه برنامه ریزان جامعه باشد استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای بهره گیری از تبلیغ اسلام در جهان است و می‌توان از این ظرفیت در این راستا به گونه‌ای استفاده کرد که اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی را نداد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس متذکر شد: دو سفیر انگلیس و روسیه در ایران عکسی را منتشر کرده اند و سعی کرده اند تا عکسی که سالیان پیش در ایران گرفته شده را بازسازی کنند اما این عکس نه تنها مورد توجه مردم قرار نگرفت بلکه بار دیگر نشان دهنده ظلم شما بر جهانیان است.

به گفته امام جمعه شیراز ملت ایران هر حرکتی از هر سوی هر ملتی که تضعیف کننده قدرت ایران باشد را محکوم می‌کند و اگر دولتی بخواهد ایران را تهدید کند ایران سخت‌ترین جواب‌ها را به آنان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص انتخاب شهردار نیز تصریح کرد: وظایفی به عهده اعضای شورای شهر است که شهرداری انتخاب کنند که پیوند دهنده مردم و مسئولین مدیریت شهری باشند و باید فردی بر مسند شهرداری بنشیند که با تمام وجود برای شهر شیراز فعالیت کند.

وی ادامه داد: فردی باید شهردار شیراز باشد که در گام اول عدالت محور باشد و این فرد باید دارای ویژگی‌هایی نظیر قدرت اجرایی، عادل بودن و دانش باشد.

آیت الله دژکام در ادامه عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی مورد رحمت قرار گرفتن جامعه بشری توسط خداوند خاندان ائمه اطهار (ع) است و به علت حضور آنان است که خداوند رحمتش را برای جامعه بشری فراهم کرده و نباید فراموش کنیم که جایگاه انسان در جهان هستی جایگاه بندگی و عبادتگر است.

وی اضافه کرد: باید از اقدامات یزید در جامعه جلوگیری کرد نباید در جامعه اسلامی ربا، رانت، فساد و غیره وجود داشته باشد اگر این موارد مورد توجه قرار نگیرد شاهد خواهیم بود که در جامعه اسلامی یزیدها و معاویه‌ها رشد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به پوشش برخی از افراد جامعه تاکید کرد: برخی هنوز در جبهه یزیدیان هستند و این افراد آینده‌ای به جز همراهی یزید و دوزخ نخواهند داشت و آن عده که مسیر امام حسین (ع) را در پیش گرفته اند آینده‌ای درخشان خواهند داشت.

او ادامه داد: هدف قیام امام حسین (ع) آن بود که بشریت یزید زمان خود را بشناسند از این رو در جامعه اسلامی باید یزید زمانه را بشناسیم و نمی‌توانیم با یزیدیان در یک مسیر قرار بگیرم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار