نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: باید به این سوال بنیادین پاسخ گفت که اصلی‌ترین وظیفه دولت جدید چیست و دولت‌ها چه نقشی در برآورده شدن این وظایف دارند در این میان مردم نباید وظایف دولت را بر عهده بگیرند البته اگر ندانیم وظایف دولت‌ها چیست به مشکلات اساسی برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۹۸۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 31 July 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز اظهار کرد: گاهی برخی با بیان برخی از مسائل پا را فراتر از حقوق خود گذاشته و این موضوع عاملی می‌شود برای درجا زدن کشور از این رو هر شخص در جامعه اسلامی وظیفه خود را بشناسد و بر اساس وظایف خود فعالیت کرده و پا را فراتر از حوزه فعالیت خود نگذارد.

او در مورد انتقاد پذیری در جامعه و نحوه بیان انتقاد نیز عنوان کرد: مسئولان باید در کنار فعالیت‌هایی که در جامعه انجام می‌دهند، پذیرش انتقادهای منصفانه را نیز داشته باشند و با احصاء کردن مشکلات نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند و در عین حال اگر قرار است انتقادی صورت بگیرد این انتقاد باید منطقی و منصفانه باشد.

امام جمعه شیراز در مورد توسعه فرهنگ قرآن در جامعه نیز تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه باید بیشتر به آن پرداخته شود، موضوع قرآن و عترت است و در استان فارس نیز شورایی با این عنوان تشکیل شده و امید است همراهی همه آحاد جامعه، مسئولان و دست اندرکاران را برای توسعه این فرهنگ شاهد باشیم.

دژکام در مورد توسعه فردی در جامعه اسلامی نیز بیان کرد: یکی از نیازهای جامعه بشری توسعه فرد به لحاظ دینی است که بهترین روش برای توسعه فرد، ذکر و یادآوری خداوند در تمامی امور بوده که موجب توسعه شخصیت دینی افراد جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: یکی از سوالاتی که در جامعه اسلامی باید به آن پاسخ گفت این است که راه رسیدن به اهداف در جامعه اسلامی چیست و در راه رسیدن به این اهداف وظایف هر شخص و دولت چیست؟

او ادامه داد: باید به این سوال بنیادین پاسخ گفت که اصلی‌ترین وظیفه دولت جدید چیست و دولت‌ها چه نقشی در برآورده شدن این وظایف دارند در این میان مردم نباید وظایف دولت را بر عهده بگیرند البته اگر ندانیم وظایف دولت‌ها چیست به مشکلات اساسی برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص نیازهای جامعه بشری نیز یادآور شد: بر اساس هرم مازلو، نیازهای اساسی هر جامعه، دولت و مردم جامعه مشخص شده است و اولین نیازهایی که در این هرم مشخص شده نیاز خوراک، پوشاک و مسکن بوده که در این مقطع دولت باید ورود کرده و این نیاز را به بهترین نحو برطرف کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای جامعه، تأمین امنیت جامعه است که این مهم ابعاد مختلفی دارد و باید به تمامی ابعاد آن رسیدگی شود و ضروری است که دانشگاه‌ها، طلاب و نخبگان جامعه نیز نقش خود را در امنیت اخلاقی کشور و استان ایفا کنند.

دژکام اظهار کرد: تمامی آحاد جامعه وظیفه دارند برای حل مشکلات جامعه برنامه ریزی کرده و راهکار ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار