امام جمعه شیراز با تاکید بر تغییر ادبیات دولتمردان بیان کرد: این امر هم سبب ناامیدی و نقش بر آب شدن نقشه‌های دشمن می‌شود و هم سبب دلگرمی برای مردم است بنابراین همه باید در این زمینه به دولت کمک کنند‌.
کد خبر: ۹۹۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 03 September 2021

تابناک فاریس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) و توصیه به خواندن صحیفه سجادیه در ایامی که بلا سنگین شده است اظهار داشت: غیر از خدا راهی برای نجات بشر نیست و باید در همه امور به خدا توسل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز علم دانشمندان نتوانسته مشکل بیماری کرونا را برطرف کند گفت: پناه همه انسان‌ها خداست، آمریکا و اسرائیل 10 سال است که ایران را تهدید می‌کنند اما مردم محکم ایستاده‌اند و مقاومت اسلامی جز ایمان به اینکه پناه ما خدا است.

امام جمعه شیراز با اشاره به گرفتاری‌هایی که در افغانستان و یمن و دیگر کشورها وجود دارد، افزود: پناه همه باید خدا باشد، از خدا بخواهیم و ناامید نباشیم.

دژکام در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به خطبه‌ امام سجاد (ع) در مسجد دمشق بیان کرد: امام سجاد (ع) در آن خطبه 6 ویژگی مطرح کردند که سبب شده امامت امت اسلام شایسته آنها باشد‌.

 

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی علم و دانش است تصریح کرد: دانش خوب است اما برای مدیر دانش تنها کافی نیست باید در کنار دانش و علم بردبار باشد، مدیر باید مخاطبان و زیرمجموعه‌ خود را به صبر و بردباری بخواند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه رسیدن به کشور اسلامی در جهانی که کفر غالب است، صبر می‌خواهد، عنوان کرد: این مسیر را باید با رهبری ولی‌فقیه طی کرد و مدیران باید صبوری را ترویج کنند، رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که ملت ایران صابر است.

فصاحت، خوش بیانی و محبت در قلوب مومنین از دیگر ویژگی‌های یک مدیر است که امام جمعه شیراز با اشاره به سخن امام سجاد(ع) بیان کرد و گفت: رهبری در دیدار با دولت جدید فرمودند مردم باید به دولت اعتماد داشته باشند؛ اعتماد بین مردم و دولت باید به وجود آید و تقویت شود.

وی با طرح این سوال که برای بازسازی اعتماد بین دولت و مردم چه باید کرد؛ افزود: برای این بازسازی باید ارتباط دولت با نخبگان مردم تقویت شود؛ رفتن میان مردم و سفرهای استانی خوب است اما باید ساختاری برای ارتباط با نخبگان مردم شکل گیرد تا منجر به ارتباط و اعتماد بیشتر مردم شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ادبیاتی میان وزرا در سال‌های قبل داشتیم که فقط حرف‌های قشنگ می‌زدند، تصریح کرد: دولت و مردم باید این رویه را تغییر دهند، مردم هم در این زمینه دخیل هستند. دولت و مردم باید با هم همراه شوند تا به عمل منجر شود‌.

دژکام گفت: مدیران باید کاری که شده است، گزارش دهند نه اینکه کاری که می‌خواهند انجام دهند. ادبیات دولت در گزارش مردم از فعل‌های مستقبل به فعل ماضی تغییر پیدا کند تا دشمن هم نتواند مانع شود. رسانه‌ها هم در این زمینه نقش دارند باید تغییر رویکرد دهند از کارهایی که می‌خواهد بشود به کارهایی که انجام شده گزارش دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مطالبات مردم را نیز منعکس کنند و سپس گزارش مطالبه را پرس‌ و جو کنند، افزود: برخی مواقع اصرار رسانه منجر به بیان اطلاعاتی می‌شود که نباید مطرح شود، باید تغییر رویکرد صورت گیرد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر تغییر ادبیات دولتمردان بیان کرد: این امر هم سبب ناامیدی و نقش بر آب شدن نقشه‌های دشمن می‌شود و هم سبب دلگرمی برای مردم است بنابراین همه باید در این زمینه به دولت کمک کنند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار