رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که مرکز واکسیناسیون واقع در حسینه ثارالله(ع) که با همکاری سپاه فجر فارس راه‌اندازی شد، از این پس ۲۴ ساعته فعال است.
کد خبر: ۹۹۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 08 September 2021

تلبناک فارس به نقل از ایسنا: مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۷ شهریور در جلسه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به دریافت سهمیه قابل توجه واکسن از سوی وزارت بهداشت و با همکاری سپاه فجر فارس، حسینه ثارالله(ع) در شیراز، کار واکسیناسیون را بدون تعطیلی و به شکل شبانه روزی انجام خواهد داد.

لطفی از همکاری سپاه فجر استان، نیروهای نظامی و انتظامی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ قدردانی و با اشاره به نظر وزارت بهداشت مبنی بر تسریع در ایمن سازی عمومی در برابر کروناویروس، ابراز امیدواری کرد که در صورت افزایش میزان سهمیه واکسن فارس، مراکز بیشتری در این استان شبانه روزی شود.

افزایش موارد ابتلا در بعضی نقاط فارس

این مقام مسئول ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان های استان فارس، از تیم های نظارتی دانشگاه خواست تا دلیل روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری در برخی از شهرستان ها را بررسی و سریعا برای بهبود آن تصمیم گیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری نوع جهش یافته کروناویروس هندی و انتقال گسترده آن بین افراد جامعه، تاکید کرد که به هیچ عنوان نباید حساسیت ها در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یابد، چراکه منجر به بحرانی‌تر شدن وضعیت شیوع خواهد شد.

لطفی در ادامه این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

رئیس علوم پزشکی شیراز در بخشی از این جلسه با گرامیداشت روز اپیدمیولوژی، نقش این گروه از جامعه پزشکی در بحران کروناویروس را بسیار مهم و اساسی دانست و به پاس تلاش در جبهه سلامت و همراهی کادر درمان، قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار