رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: با توجه به اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در ایام تعطیل اقدام به تخریب و تصرف زمین‌های ملی می‌کنند، از افزایش گشت‌ها و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 17 August 2021

اسحاق امیدوار، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک افزود: بر طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی ادارات و امکان دولتی در این ایام، فعالیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و حضور نیروهای این یگان در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی دوچندان شده است.

آماده باش برای مقابله با زمین خواری در تعطیلات!

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان اقلید در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی، جذب همیار طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی در زمره اداره های پیشرو بوده است.

امیدوار گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: در صورت کوچکترین بی‌احتیاطی، خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

آماده باش برای مقابله با زمین خواری در تعطیلات!

وی پیشگیری از آتش‌سوزی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی باید دست در دست هم داده و برای پیشگیری از بحران حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مشارکت کنند.

رئیس اداره طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: مردم طبیعت دوست هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب و گیاهان دارویی) قطع درختان و حریق را  در ۲۴ ساعت شبانه روز به سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ و شماره ۴۴۵۳۵۰۹۲ گزارش دهند.

شهرستان اقلید با آب و هوای سرد کوهستانی دارای مراتع غنی و پوشش جنگلی، جزو مناطق ییلاقی عشایر در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار