موسوی خرم ادامه داد: حتی برخی زمین خواران پا را از کوه خواری و زمین خواری در سطح شهرها فراتر گذاشته و با خریداری روستاهای متروکه یا مزرعه هایی که چند خانوار بیشتر در آنها زندگی نمی کنند اقدام به احداث ویلاها و مجتمع های رفاهی و باغ ویلاهای تفریحی می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 06 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم یکشنبه در آیین درختکاری در پارک جنگلی شهر لار اظهار داشت: خبرها و گزارش های رسیده حاکی از افزایش روزافزون پدیده شوم زمین خواری در لارستان است و نکته جالب توجه در این زمینه آن است که این افراد با شگردهای خاص و سازمان یافته اقدام به زمین خواری و یا کوه خواری می کنند.

وی گفت: برخورد دستگاه های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی و نهادهای متولی و نظارتی با غارتگران، چپاولگران و افرد سودجو که با اینگونه ترفندها و شگردهای خاص به دنبال دست اندازی به انفال و منابع زیست محیطی و طبیعی هستند محکم و مقتدرانه باشد. چندین مورد را به صورت مستقیم و مصداقی و با هماهنگی دستگاه قضایی و دادستانی رصد کرده ام و با افراد خاطی هم برخورد شده است.

موسوی خرم بیان کرد: باید مراقب افرادی که با انواع شگردها و در قالب های گوناگون به بیت المال و منابع زیست محیطی و طبیعی دست درازی می کنند باشیم؛ هم آنها را شناسایی کنیم و هم البته با برخوردهای قاطعانه زمینه بروز و جرات دست اندازی مجدد این زمین خواران را از آنها بگیریم.

امام جمعه لار گفت: باید فرهنگ سازی برای حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی در سطح وسیعتری انجام شود و در کنار آن هم نظارت‌ها و آگاهی بخشی بیشتر مردم نسبت به قوانین و مقررات نیز گسترش یابد.

وی گفت: بدون شک اداره منابع طبیعی به تنهایی توان مقابله با چپاولگران و غارتگران بیت المال بویژه در این سطح گسترده و با انواع شگردهای خاص را ندارد و هماهنگی بیشتری باید برای مقابله جدی با این پدیده شوم انجام شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با مصلحت گرایی اقدام به مبارزه با پدیده زمین خواری و متصرفان به زمین های ملی کرد، افزود: بیشترین تصرفات و مصداق‌های بارز زمین خواری، کوه خواری و تصرف زمینهای ملی در شهر لار و اطراف آن گزارش می شود.

موسوی خرم گفت: البته آمارهای رسمی در سطح ملی هم حکایت از بروز این پدیده شوم و گاه با نفوذ و همراهی مستقیم و غیرمستقیم برخی نهادها در بروز پدیده زمین خواری در ابعاد گوناگون است که مسئولان امر تا حدودی به فکر اقدام‌های پیشگیرانه و جلوگیری از گسترش روز افزون این پدیده ناموزون و نامیمون افتاده‌اند.

موسوی خرم ادامه داد: حتی برخی زمین خواران پا را از کوه خواری و زمین خواری در سطح شهرها فراتر گذاشته و با خریداری روستاهای متروکه یا مزرعه هایی که چند خانوار بیشتر در آنها زندگی نمی کنند اقدام به احداث ویلاها و مجتمع های رفاهی و باغ ویلاهای تفریحی می کنند.

وی همچنین از شورای اسلامی و مدیریت شهری و مسئولان اجرایی لارستان خواست نسبت به ایجاد اماکن و مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری در شهر لار اقدام کنند.

وی از شهرداری لار و دیگر نهادهای متولی و منابع طبیعی لارستان خواست نسبت به ساماندهی و احیای پارک جنگلی شهر و با ایجاد سکوها و پیست های پیاده روی و یا دوچرخه سواری و زیباسازی آن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار