در شورای برنامه ریزی استان مطرح شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شورای عالی آمایش سرزمینی را شاهکار دولت فعلی عنوان کرد و گفت : در سال جدید هر اقدامی در این استان باید پیوست سند 25 ساله آمایش سرزمینی را داشته باشد .
کد خبر: ۹۶۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ 19 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی شهابی نسب در شورای برنامه ریزی استان با تشریح سند راهبردی اجرایی برنامه آمایش سرزمینی گفت : یکی از شاهکارهای این دولت ، پیگیری جدی سند آمایش سرزمینی ، تشکیل شورای عالی آمایش سرزمینی و برای اولین بار تهیه و تصویب این سند برای 25 سال آینده کشور است .
شهابی نسب با اشاره به تاریخچه آمایش سرزمینی در ایران ، افزود : آمایش سرزمینی کهگیلویه وبویراحمد از سال 84 تهیه اما به صورت جدی از سال 95 در این دولت اجرا شد.
وی ادامه داد : بر اساس این طرح کل کشور به 9 منطقه تبدیل شده که کهگیلویه و بویراحمد ، فارس و بوشهر به عنوان منطقه غرب تعیین و سند آمایش سرزمینی برای اجرا در سال 1400 ابلاغ شده است .
شهابی نسب افزود : انتظار می رود در خصوص اطلاع رسانی این سند برای عموم و نخبگان همه دستگاه ها تلاش کنند ضمن اینکه شهرستان ها باید قبل از شورای برنامه ریزی شهرستانی این موضوع سند آمایش را لحاظ کنند .
وی ادامه داد : جلسات شورای هماهنگی بین سه استان به صورت دوره ای برگزار خواهد شد که بر اساس تصمیم سازمان برنامه و بودجه کشور اولین جلسه در استان با جمعیت بیشتر یعنی در فارس برگزار خواهد شد که در این شورا برخی پروژه های مشترک مانند سد تنگ سرخ یا سد آبریز مورد بررسی قرار گیرد .
شهابی نسب با اشاره به این نکته که اگر نیازمند بازنگری در سند وجود دارد باید پیشنهادات ارائه شود ، افزود : تمام سدهای استان در سند آمایش دیده می شوند و خارج از این سند امکان احداث هیچ سدی وجود ندارد.
 
وی به پیش بینی راه های استان در سند آمایش 25 ساله اشاره کرد و گفت : در این سند جاده اهواز ، گچساران بابا میدان به یاسوج آزادراه و جاده پاتاوه به دهدشت ، بزرگراه دیده شده است .
شهابی نسب افزود : در سند آمایش یک راه اقتصادی در استان تعریف شده است اما تلاش داریم با توجه به اینکه جاده پاتاوه به دهدشت در مسیر بندر (انزلی) تا بندر (بوشهر ) تحت عنوان کریدور شمال جنوب است ان جاده هم اقتصادی لحاظ شود .
وی گفت : اگر موردی در این سند آمایش سرزمینی لحاظ نشده است باید تلاش کنیم در این خصوص اقدامات لازم به صورت کاملا کارشناسی صورت گیرد لذا از همه دستگاه ها انتظار می رود که این سند را به نحو مطلوب مطالعه کرده و نظرات خود را مطرح کنند .
شهابی نسب در پایان اظهار داشت : برای اجرای سند توقع از مدیران ، فرمانداران ، بانک ها ، اتاق بازرگانی  و دیگر دستگاه ها  داریم که برای هر کار یا پروژه ای پیوست سند آمایش سرزمینی وجود داشته باشد .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
جاده یاسوج بابامیدان که دیگه از رونق میفته. چرا باید هنوز بودجه های کلان خرجش بشه. به جاش به فکر جاده پاتاوه دهدشت باشید که قراره کریدور اصلی جنوب به شمال باشه و خدا میدونه قراره چند آدم بدبخت توش کشته بشن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار