گزارش تابناک از اولین اجلاسیه شهدای شهرستان چرام (بخش اول)
این اجلاسیه در ادامه ۲۰ اجلاسیه مربوط به دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در ورزشگاه شهر چرام در حالی برگزار شد که با استقبال بسیار خوب و حضور گسترده مردم این شهرستان روبرو شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ 17 May 2024

شامگاه پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چشمگیر مردم و همچنین مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی اولین اجلاسیه ۱۳۲ شهید شهرستان چرام برگزار شد.
این اجلاسیه در ادامه ۲۰ اجلاسیه مربوط به دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در ورزشگاه شهر چرام در حالی برگزار شد که با استقبال بسیار خوب و حضور گسترده مردم این شهرستان روبرو شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان چرام در ابتدای این اجلاسیه ضمن خوش آمد گویی به حاضران و بیان این نکته که کار آماده سازی اجلاسیه بیش از یک ماه طول کشید، گفت: در عملیات والفجر هشت زمانی که گفتند به درخواست سردار سرلشکر محسن رضایی قرار است پرچم امام رضا (ع) به جبهه بیاید، غوغایی برپا شد و فردا آن پرچم در فاو به اهتزاز درامد.

سید عبدالرحمان توفیقیان با بیان اینکه شهرستان چرام ۱۳۷ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است، افزود: یکی از اقدامات خوب در این مدت، تحرک برای بازسازی گلزار شهدا و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بود.

توفیقیان با بیان اینکه پروژه‌های مهم شهرستان در حال انجام است، ادامه داد: پتروشیمی چرام یکی از مطالبات مهم مردم است که امیدوارم به زودی کلنگ آن بر زمین زده شود.
برنامه ریزی دو مسأله دشمن برای ایران
نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز طی سخنانی در این اجلاسیه با بیان اینکه بهترین راه برای جامعه بشری راه الهی است، گفت: اگر مال و جانی را در راه خدا هدیه می‌کنیم ضرر نکرده ایم این در حالی است که عده‌ای جان و مال خود را در راه شیطان می‌دهند که این نهایت خسران و ذلت یک انسان است.

آیت الله سید نصیر حسینی با بیان این نکته که در جنگ احد زمانی دشمن گفت کشته‌های ما در مقابل کشته‌های شما؛ که پیامبر فرمودند کشته‌های ما در بهشت و کشته‌های شما در جهنم است، افزود: شهیدان ما در جنگ تحمیلی در بهشت و کشته‌های آن‌ها در جهنم قرار دارند، زیرا کسانی که به فرمان صدام جنایتکار به میدان آمدند اگر کشته شوند در جهنم هستند. امروز هم کسانی که به فرمان نتانیاهو و بایدن در مقابل جبهه مقاومت قرار گرفتند در جهنم سوزان قرار می‌گیرند.

آیت الله حسینی ادامه داد: امروز می‌بینیم به برکت جمهوری اسلامی در دانشگاه‌های آمریکا مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند که این نشان دهنده عظمت شهدای ماست، اما دشمن این عظمت را بر نمی‌تابد و به همین دلیل دو مسئله را برای ما مهیا کرده است.
وی گفت: ترویج فساد و ولنگاری اولین برنامه ریزی دشمن است که در گذشته صهیونیست‌ها گفته اند به جای موشک باید فرهنگ ابتذال را بین مردم ترویج دهند.
آیت الله حسینی مسئله دوم را پیری جمعیت دانست و ادامه داد: امروز خطرناک‌ترین جنگی که دشمن برای ما به راه انداخته بحث پیری جمعیت است و دست‌های پنهان دشمن پشت این قضیه است و اگر اقدامی نکنیم دشمن همه هستی ما را نابود می‌کند.
سه شرط ولایت پذیری
سخنران پایانی اجلاسیه جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران بود که طی سخنانی گفت: سرنگونی رژیم صهیونیستی و دفاع مقدس دو انقلابی بود که ملت ایران انجام دادند و انقلاب سومی که به وجود آمد مربوط به وعده صادق و طوفان الاقصی بود، با این عملیات وعده صادق، انقلاب جدیدی در جهان شکل گرفت تا جایی که تمام قدرت‌های بزرگ گرد هم آمدند تا با عملیات وعده صادق فرزندان این انقلاب مقابله کنند.

حجت الاسلام طیبی فر افزود: همه دشمنان انقلاب اسلامی به دفاع از رژیم صهیونیستی برخواستند و بیش از ۲۰۰ هواپیما با پیشرفته‌ترین پدافند‌های جهان برای مقابله با پاسخ ایران در کنار دشمن صهیونیستی بودند، اما شکست خوردند.

وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و فرزندان این ملت که در گوشه و کنار هستند صدای خرد شدن استکبار را می‌شنویم و امروز صدای انقلاب اسلامی و صدای شکستن کسانی که ادعای کدخدایی می‌کردند را همه می‌شنوند.

طیبی فر ادامه داد: اکنون بیش از ۲۰۰ دانشگاه علیه استکبار و رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند و این یعنی انقلاب سوم اتفاق افتاده، یعنی شعار‌هایی که امام از سال ۴۳ و مردم در سال ۵۷ در انقلاب فریاد می‌زدند امروز همان شعار‌ها در سراسر دنیا بلند شده است.

جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه گفت: امروز مردم دنیا حتی کسانی که مسلمان نیستند از مردم مظلوم غزه دفاع می‌کنند و از عملیات وعده صادق خوشحال بودند که این یک اقتدار جهانی به برکت شهدا و مقاومتی است که شهدای ما انجام دادند.  

طیبی فر با بیان اینکه تاکید شهدا بر ولایت مداری بود افزود: بحث ولایت مداری اول ولایت فهمی است و بعد ولایت باوری و پس از آن ولایت یاوری است و اگر کسی این سه مقدمه را داشت می‌شود ولایتمدار یعنی مدار زندگی و سیاستش را با ولایت تنظیم می‌کند.

جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه گفت: زمانی یکی از مسولان احزاب که می‌خواست خودش را معرفی کند گفت لیبرال دموکراسی هستیم و این یعنی ما نماز خود را بخوانیم، اما دین در جامعه هیچ جایگاهی ندارد و دموکرات یعنی ما با همه هستیم و در بین ما همه چیز و همه کس بین ما قرار دارد یعنی آدم فاسد، رباخوار و بی دین وجود دارد در حالی که این تفکر التقاطی و انحرافی با ولایتمداری و ولایت باوری همخوانی ندارد.

طیبی فر با بیان اینکه شهدا گفتند محور کار ما ولایت است و حتی جان و مال خود را در این راه فدا کردند، گفت: سبک زندگی شهدا را ببینیم چگونه بود است، آیا مثل ازدواج‌های امروز سنگین و پر رزق و برق است؟ شهدای ما امروز اگر زندگی و سبک زندگی شان را نگاه کنیم، کدام یک از آن‌ها اهل نماز نبودند؟

وی خطاب به پدر و مادر‌ها گفت: فرزندان خود را با ارزش‌های دینی و معنوی آشنا کنید که این راه و سبک شهدا بود، شهدا دشمنان و منافقین را می‌شناختند، شهدا در مقابل منافقین در داخل ایستادند و در مقابل دشمنان در جبهه‌ها ایستادند.

طیبی فر افزود: امروز منافقین در چهره‌های مختلفی حضور دارند و با چهره دینی و مذهبی و ارتزاق از بیت المال و داشتن مقام و پست، اما کاری می‌کنند که مردم از نظام و انقلاب زده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار