رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، گزارش کامل وضعیت شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 19 August 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، گزارش کامل وضعیت شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدانپناه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور معاونین وزیر بهداشت و درمان در سالن دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ، گزارش کاملی از شش ماه مقابله با کرونا ارائه کرد.

دکتر پرویز یزدانپناه با اشاره به شناسایی 4 هزار و 700 بیمار در استان، اذعان داشت: از ابتدای شیوع کووید 19 در استان تاکنون 3 هزار و 832 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده اند.
وی ابراز داشت: از این تعداد4032 نفر بستری و 3832 نفر ترخیص شده اند.
یزدانپناه ادامه داد: هم اکنون 200 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هسنند که از این تعداد 88 نفر مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش آی سی یو تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: تاکنون 25 هزار تست کرونا از افراد مشکوک و مبتلا دریافت شده که1028 نفر(22 درصد) از این موارد نیاز به خدمات بستری در بیمارستان داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کرونای استان، 3700 نفر بهبود یافته و 71 مورد مرگ گزارش شد.
وی به میزان شیوع بیماری در شهرستان های استان اشاره نمود و گفت: در شهرستان بویراحمد 1500 نفر، در گچساران 900 نفر و در کهگیلیویه 670 بیمار شناسایی شدند که شهرستان گچساران قرمز، شهرستان چرام در وضعیت زرد، شهرستان دنا سفید و شهرستان های باشت، بویراحمد، بهمئی و لنده در وضعیت نارنجی هستند.
وی عنوان کرد: میزان بروز بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر هزار نفر 6.4 بوده در حالی که در کشور این میزان 4.1 به ازای هر هزار نفر است و 30 درصد نسبت به موارد کشوری افزایش داشته ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین به شاخص نمونه گیری اشاره نمود و افزود: این شاخص در کشور 3.4 و در استان 3.5 است.
دبیر ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: از خرداد ماه تا هفته چهارم تیرماه روند شیوع بیماری در استان رو به رشد بود اما در مرداد ماه سیر ثابتی را شاهد هستیم که امیدواریم بتوانیم با انجام اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری و سیر نزولی آن گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
شما هنوز خواب تشریف داری . دکتر یزدانپناه ریاست دانشگاه هستند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار