معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: از ابتدای سال جاری، تعداد ۹سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۹۰کیلو وات و سرمایه گذاری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نصب و راه اندازی شده که این تعداد تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۵ هزار سامانه خورشیدی افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 12 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حمیدرضا جلایر با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح از سال ۹۵ تاکنون، تعداد ۹۱۵ سامانه خورشیدی با ظرفیت ۶هزار کیلو وات در شهرستان های تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به بهره برداری رسیده‌اند، افزود: استان فارس از نظر تابش خورشید دارای شرایط بسیار خوبی در ایران و جهان است، به طوریکه می توان به ازای هر متر مربع، معادل ۲ هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت برق خورشیدی در طول سال تولیدکرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی فارس یادآورشد: پنل‌های خورشیدی برق خود را به شبکه سراسری ارائه می‌دهند و وزارت نیرو این برق را در قالب قراردادهای تضمینی۲۰ساله خریداری می‌کند.

وی اضافه کرد: منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت از جمله مزیت های پنل های خورشیدی است.

جلایر افزود: این پنل ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شستشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.
وی درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار