مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از نصب و راه‌اندازی ۲۲۰ سامانه خورشیدی در سطح شهرستان‌های استان فارس در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 10 November 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهدی شفیعیان از نصب و راه‌اندازی 220 سامانه خورشیدی در سطح شهرستان‌های استان فارس در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: شهرستان‌های بوانات با 37 سامانه، داراب با 30 سامانه و همچنین شهرستان اقلید با احداث 25 سامانه خورشیدی بیشترین نصب تعداد سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان های فارس دارند.

شفیعیان با بیان اینکه استان فارس از جمله استان‌هایی است که به ‌دلیل برخورداری از تابش مناسب جزو مناطق مستعد برای استفاده از پنل‌های خورشیدی است، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین 2 هزار تا 2200 کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا جهت نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه جهت دریافت موافقتنامه احداث نیروگاه خورشیدی از مدیریت توزیع برق شهرستان، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق را از جمله شرایط جهت نصب سامانه خورشیدی در استان فارس برشمرد.

وی تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

شفیعیان افزود: انرژی خورشیدی از جمله انرژی‌های پاک و تجدید‌پذیری است که در همه‌جای جهان قابل بهره‌برداری بوده و به ‌لحاظ قدرت بازدهی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: فراوانی، پایداری، دوستدارمحیط زیست و طبیعت، دسترسی آسان را از جمله مزیت‌های نصب این سامانه‌های خورشیدی برشمرد و افزود: این سامانه‌ها بی سرو صدا بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آنان نیز پایین است که همگی این موارد سبب شده‌اند تا نصب این سامانه‌ها با استقبال خوبی از سوی مشترکین روبه‌رو شود.

برچسب ها: نصب ، سامانه ، خورشیدی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار