رئیس اداره برق داراب گفت: شهرستان داراب با نصب و راه‌اندازی ۳۰ سامانه خورشیدی، رتبه دوم نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق را در استان فارس به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۸۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 03 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل خاتمی  اظهار داشت: انرژی خورشید و به‌تبع آن نیروگاه خورشیدی یک منبع بی‌پایان انرژی برای تولید برق به شمار می‌آید و به دلیل ویژگی‌های خاصی نظیر پاکی و عدم آلودگی صوتی، برای محیط‌زیست آسیب چندانی به همراه ندارد.

وی بابیان اینکه داراب یکی از شهرستان‌هایی است که بر روی کمربند خورشیدی (Solar Belt) قرارگرفته است اضافه کرد: شهرستان داراب به دلیل موقعیت ممتاز خود به لحاظ جغرافیایی از پتانسیل بالایی درزمینهٔ بهره‌برداری از این موهبت الهی قرار دارد و در آینده نزدیک میزبان سرمایه‌گذاران برای توسعه انرژی‌های نو و تجدید پذیر می‌شود.

خاتمی با اشاره به پرداخت بهای برق برای تولیدکنندگان این نوع انرژی گفت: باقیمت تضمینی که دولت برای خرید انرژی خورشیدی تعیین کرده تاکنون ۳۰ نفر متقاضی نصب و راه‌اندازی این نوع سامانه‌ها در شهرستان داراب بودند و به همین دلیل شهرستان داراب رتبه دوم استان را در نصب و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی کسب کرده است.

رئیس اداره برق داراب خاطرنشان کرد: به‌طور تقریبی درآمد حاصل از تولید انرژی خورشیدی برای یک نیروگاه ۵ کیلوواتی 8 میلیون تومان در سال است که هر دو ماه یک‌بار به‌حساب مشترکان واریز می‌شود.

وی بیان کرد: از شرایط نصب سامانه خورشیدی، دارا بودن انشعاب برق به نام متقاضی در محل تقاضا و داشتن فضای کافی در پشت‌بام ساختمان است.

خاتمی گفت: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir یا حضوری به مدیریت برق شهرستان داراب مراجعه کنند.

برچسب ها: داراب ، نیروگاه ، برق ، خورشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار