فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون با اقدامات به موقع محیط‌بانان، کوره‌های تولید ذغال در نقاط مختلف این استان کشف و امحا شده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 02 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسعود بازیار با بیان اینکه ۲ هفته ابتدای امسال، همه محیط‌بانان در آماده‌باش کامل بودند، گفت: آنچه تا کنون از طبیعت و مناطق محیط زیستی استان فارس بر جا مانده مرهون عشق، دلسوزی، تلاش و فداکاری محیط بانان، این اسطوره های عشق و ایثار است.

به گزارش ایسنا به نقل از محیط زیست فارس، بازیار اضافه کرد: حیات وحش یکی از شاخص‌های سلامت و کیفیت زندگی در یک جامعه است، زمانی که حیات وحش یک منطقه نابود شود کیفیت آن منطقه از بین می‌رود و هیچ سرمایه و علمی نمی‌تواند طبیعت از دست رفته را تجدید کند و بازگشتی برای آن وجود ندارد.

او گفت: هر چند محیط‌بانان با خطرات گوناگونی روبه‌رو هستند، شکارچیان غیرمجاز، سقوط از ارتفاع، تصادف با موتورسیکلت، شرایط جوی نامساعد و دیگر اتفاقات سختی این حرفه را دو چندان کرده است، اما محیط‌بانان در بدو خدمت و حین خدمت آموزش‌های مختلفی شامل آشنایی با قوانین محیط زیست، وظایف محیط‌بانی، آشنایی با اسلحه سازمانی و تمرین تیراندازی، آشنایی با وظایف ضابطین دادگستری، آشنایی با حیات وحش، آموختن دفاع شخصی و آمادگی جسمانی را می آموزند و آن را به کار می‌گیرند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس در خصوص عملکرد این یگان از ابتدای امسال تاکنون به کشف ۱۰ مورد شروع به شکار اشاره و اضافه کرد: تنها در تعطیلات نوروز ۳۱ قبضه اسلحه شامل ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز، تعداد ۲۵ قبضه اسلحه مجاز و تعداد ۴ قبضه اسلحه جنگی و مقداری ادوات شکار و صید در مناطق مختلف استان کشف و ضبط شده است.

بازیار افزود: همچنین محیط بانان با ۶ مورد شکار غیر مجاز پرندگان در این ایام مواجه شدند که شامل لاشه تعداد ۵۰ قطعه گنجشک، ۴ قطعه کبک و ۱۰ قطعه تیهو بوده است.

او با بیان اینکه ۷ لاشه کل، قوچ و خرگوش از شکارچیان به دست آمده است، گفت: تعداد متخلفین دستگیر شده در این خصوص ۵۱ نفر و پرندگان زنده کشف شده ۴۵ قطعه شامل بلدرچین ۴ قطعه کبک و سایر پرندگان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس از شناسایی و امحای ۴ کوره تولید ذغال و کشف ۴۰۰ کیلوگرم هیزم جنگلی نیز خبر داد.

بازیار با اشاره به ممانعت از تخریب ۱.۱ هکتار از اراضی طبیعی، گفت: ۲۰۰۰ متر تور ماهیگیری به همراه ۵۰ قطعه ماهی، ۶ عدد تور پرتابی به همراه ۲۱ قطعه ماهی نیز و جلوگیری از تخریب زمین به مساحت ۱.۱ هکتار را از دیگر عملکردهای یگان حفاظت محیط زیست فارس در این مدت برشمرد.

برچسب ها: امحا ، کوره زغال سنگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار