متخلفان تخریب کننده بخشی از زمین های رودخانه قره‌آغاج تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸ 09 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در پی انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تخریب شبانه بخشی از اراضی رودخانه قره‌آغاج در سیاخ‌دارنگون، مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد: شناسایی متخلفان و برخورد قانونی با آن‌ها در دستور کار است.
مهدی حاتمی افزود: ۵ تا ۶ از این اراضی که در محدوده رودخانه قرار دارد ، تخریب شده و چندین فرد مشکوک هم شناسایی شده اند، اما هنوز متخلف بودن آن‌ها قطعی نشده و در صورتی که متخلفان با کمک مردم و شورای منطقه شناسایی شوند در اسرع وقت با آنها برخورد قانونی می شود.
حاتمی افزود: معمولا این نوع تخلفات در ایام تعطیل که نظارت‌ها کمتر است بیش از سایر ایام اتفاق می‌افتد، عمده این تخریبات که به شکل شخم زدن در بستر رودخانه صورت می‌گیرد با هدف کشاورزی انجام می‌شود.
رودخانه قره‌آغاج یکی از رودخانه‌های اصلی استان فارس است که در انتهای آن سد سلمان فارسی واقع شده که این سد بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهر‌های جنوبی استان را تأمین می کند.
رودخانه قره آغاج یا سکّان یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های استان فارس با طول ۷۰۰ کیلومتر است که از سیاخ‌دارنگون و شهرستان خفر عبور می‌کند و از آب آن هم‌اکنون برای مصارف آشامیدنی و کشاورزی استفاده می‌شود.
سیاخ‌دارنگون در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار