همزمان با روز ملی حمل و نقل عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۰ طرح حمل و نقل ریلی و مسافر شهرداری شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 18 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: بهره برداری و آغاز اجرای ۱۰ طرح حمل و نقل در شیرازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،برای بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی این ۱۰ طرح بیش از ۶ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
آغاز عملیات اجرایی مرحله ۲ خط ۲ مترو شیراز مهمترین این طرح‌ها بود.
شهردار شیراز در این مراسم گفت: توسعه شمال شرقی خط ٢ مترو شیراز از امروز از ایستگاه بوستان آزادی به سمت ایستگاه کلبه سعدی و پس از آن ایستگاه فضیلت آغاز می‌شود.
محمدحسن اسدی با بیان اینکه دستگاه TBM در خط ٢ مترو این کلانشهر از میدان قهرمانان در میانرود به ایستگاه آزادی رسیده است، افزود: مرحله اول خط ٢ مترو شیراز در دهه فجر امسال از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین (ع) به طول ٨ کیلومتر و ٣ ایستگاه به بهره برداری می‌رسد.
شهردار شیراز همچنین گفت: در مرحله دوم خط ٢ مترو نیز به طول ۵ و نیم کیلومتر با ۵ ایستگاه شامل میدان آزادی، ایستگاه قائم، چهارراه حافظیه، کلبه سعدی و ایستگاه فضیلت طراحی شده است.
اسدی؛ ارزش این طرح را بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء قول مساعد داده که در بازه زمانی ٣٠ ماهه مرحله ۲ خط دو مترو و ایستگاه‌های باقی مانده را به اتمام برساند.
او همچنین با بیان اینکه هزینه ساخت هر ایستگاه مترو خط یک مترو شیراز ١٠٠ میلیارد تومان هزینه داشت، اما امروز به بیش از ١٢٠٠ میلیارد تومان رسیده است، گفت: کمک دولت امروز منوط به فروش و انتشار اوراق مشارکت به صورت سهم ٥٠ درصدی دولت و ٥٠ درصدی شهرداری شده است.
شهردار شیراز تاکید کرد: در بودجه سال آینده فروش و انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها به ویژه در بخش مترو و خرید اتوبوس و ناوگان فرسوده با تعهد ٥٠ درصدی سهم دولت اعمال شود.
استاندار فارس هم در این مراسم بر ضرورت توسعه خط یک و دو مترو شیراز تاکید کرد و گفت: دسترسی به حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و شهرک گلستان و صدرا هم از طریق خط مترو پیش‌بینی شود.
آغاز عملیات اجرایی ساختمان مرکز تعویض پلاک شماره ۲ شیراز، افزوده شدن ۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز ناوگان اتوبوس درون شهری به سامانه مدیریت هوشمند BMS، سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی TMS، پنج خودروی پلیس مجهز به دوربین ثبت تخلف رانندگی، هوشمند سازی پارکینگ‌های طبقاتی، راه اندازی تابلو‌های پیام متغیر خبری و دو طرح مطالعاتی ترافیک دیگر طرح‌هایی بود که همزمان با روز حمل و نقل در شهرداری شیراز به بهره برداری رسید.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار