شهردار صدرا در نشست خبری با بیان این که 3 دستگاه اتوبوس به صورت مستقیم و با 14 میلیارد هزینه خریده شده است و امروزپانزدهم آذرماه وارد چرخه حمل و نقل شد، اظهار داشت: 13 دستگاه اتوبوس به صورت یارانه‌ای خریده شده که 4 دستگاه آماده واگذاری است و 9 دستگاه دیگر تا پیش از عید وارد چرخه استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 06 December 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بهزاد پرنیان ظهر امروز در نشست خبری با بیان این که 3 دستگاه اتوبوس به صورت مستقیم و با 14 میلیارد هزینه خریده شده است و امروزپانزدهم آذرماه وارد چرخه حمل و نقل شد، اظهار داشت: 13 دستگاه اتوبوس به صورت یارانه‌ای خریده شده که 4 دستگاه آماده واگذاری است و 9 دستگاه دیگر تا پیش از عید وارد چرخه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه 6 مینی بوس و ون نیز به صورت یارانه‌ای خریده شده و به‌زودی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: با 35 میلیارد تومان هزینه، یک آتش‌نشان بوم بلند هیدرولیکی در حال خرید است که 30 میلیارد تومان از این هزینه از طریق تهاتر زمین توسط شرکت عمران صدرا پرداخت می‌شود.

شهردار صدرا اظهار کرد: ماشین‌آلات سنگین لودر، گریدر، باب کت، پرس زباله، حمل زباله، آب پاش، جرثقیل و ماشین آتش‌نشانی سبک نیز با 65 میلیارد تومان هزینه خریده شده است که تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساخت و اجرای 9 طرح با 600 میلیارد تومان برآورد هزینه به‌زودی توسط قرارگاه خاتم در شهر صدا آغاز می‌شود، افزود: این طرح‌ها ساختمان اداری شهرداری، ساختمان شورای اسلامی، آرامستان، 2 پیاده‌رو، 2 پارک با مساحت هر کدام 9 هکتار، سالن آمفی تئاتر، فرهنگسرا و 2 پیاده‌رو است.

پرنیان گفت: 3 زمین چمن در آن شهر به بهره‌برداری رسیده است و 2 زمین چمن دیگر نیز به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

شهردار صدرا با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری 300 میلیارد تومان است که بیش از 50 درصد آن محقق شده است، اظهار کرد: شورا و شهرداری شیراز در زمینه ساخت مترو و قطار شهری همکاری مطلوبی ندارند، لذا با جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس و اسدی شهردار شیراز برگزار شد قول مساعد داده شد تا همراهی لازم را داشته باشند.

پرنیان از شهرداری شیراز درخواست کرد تا در بحث تملک 4.5 کیلومتری جاده قره پیری (بزرگراه شهید سلیمانی تا محلاتی شیراز که 10 کیلومتر است) همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین در خصوص حضور سگ‌های بدون صاحب در این شهر، تصریح کرد: شهرداری صدرا با راه‌اندازی سایتی مبنی بر عقیم سازی این سگ‌ها با حضور دامپزشک حرفه‌ای روزانه با کمک واحد خدمات شهری بیش از 400 قلاده سگ جمع‌آوری می‌کند که تعدادی از آن‌ها در یک مرکز نگهداری می‌شود تا از ورود سگ‌های سایر مناطق جلوگیری شود. همچنین شهرداری صدرا به خرید اسلحه بیهوشی مجهز است تا به صورت علمی و حرفه‌ای و بهداشتی به زنده‌گیری حیوانات ورود کند.

هاشم عزیزی، رئیس شورای شهر صدرا نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات اصلی این شهر از جمله نبود آرامستان، میدان میوه و تربار، بیان کرد: شهر صدرا برای جمعیت 120 هزار نفری طراحی و ساخته شده بود که در حال حاضر بالغ بر 200 هزار نفر جمعیت با زیرساخت‌های ناقص در این شهر سکونت دارند.

وی با بیان اینکه شهر صدرا با ایده آل مطلوب فاصله زیادی دارد، یادآورد شد که با همکاری اعضای شورای شهر صدرا و شهرداری این شهر برنامه‌هایی در قالب کوتاه، میان مدت و بلند مدت طراحی و با بهره‌مندی از نظر و مشورت مردم و معتمدین اعتمادسازی را نیز احیا کردیم.

عزیزی با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی برای امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ورود کنند و از مسئولان خواست تا از نزدیک با مشکلات شهروندان آشنا و روند بررسی آن‌ها را پیگیری کنند، بیان کرد: همچنین دادستان به عنوان مدعی العموم در این زمینه‌ها ورود کند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 114 جلسه رسمی و بیش از 40 جلسه غیررسمی در راستای رسیدگی به مشکلات مردمی برگزار شده است، بیان کرد: در سال‌های عمر شورای شهر و شهرداری بیشترین تعامل را با شرکت عمران داشته‌ایم.

رئیس شورای شهر صدرا با بیان اینکه ساماندهی میادین میوه و تربار در دستور کار ما قرار گرفته است از احداث 7 پارک محله‌ای خبر داد و گفت: شهردار صدرا درآمد پایداری ندارد، لذا ضرورت دارد تا به سراغ سرمایه داران برود تا برای آینده صدرا مشکلی پیش نیاید

عزیزی به موضوع وقف و عدم رضایت مردم در این خصوص سخن گفت و افزود: مردم در ابهام بودن زمین‌های وقفی در این شهر شاکی هستند و ضرورت دارد تا مسئولان متولی در این زمینه ورود کنند. همچنین درآمد احصاء شده از موقوفات خرج این شهر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار