مدیر عامل شرکت آبفا فارس گفت: شهر های داراب، کازرون، فسا، فیروز آباد و زرین دشت به دلیل تداوم خشکسالی و تاخیر در بارش های پاییزی دچار تنش آبی شدند.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 29 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر علی جان صادق پور با تشریح اقدامات و تلاش‌های شرکت آبفا استان فارس برای تامین آب شهر و روستاهای شهرستانهای داراب، کازرون، فسا، فیروزآباد و زرین دشت که بر اثر تداوم خشکسالی و کمبود آب ناشی از تاخیر در بارش باران، دچار تنش آبی شده‌اند، گفت: پدیده خشکسالی متوالی در سالیان اخیر و کمبود آب ناشی از عدم بارش به موقع باران، همچنین برداشت‌ها و مصارف بی رویه در کاربرهای مختلف در سطح فارس، ۵ شهرستان استان را که از منابع سطحی سد و چشمه بهره مند می‌شدند را دچار تنش و کمبود آب کرده است.

دکتر علی جان صادق پور با تشریح اقدامات و تلاش‌های شرکت آبفا استان فارس برای تامین آب شهر و روستاهای شهرستانهای داراب، کازرون، فسا، فیروزآباد و زرین دشت که بر اثر تداوم خشکسالی و کمبود آب ناشی از تاخیر در بارش باران، دچار تنش آبی شده‌اند، گفت: پدیده خشکسالی متوالی در سالیان اخیر و کمبود آب ناشی از عدم بارش به موقع باران، همچنین برداشت‌ها و مصارف بی رویه در کاربرهای مختلف در سطح فارس، ۵ شهرستان استان را که از منابع سطحی سد و چشمه بهره مند می‌شدند را دچار تنش و کمبود آب کرده است.

به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای فارس، او با اشاره به پدیده خشکسالی و مسائل مترتب به آن و مشکلات ناشی از عدم بارش باران در سنوات اخیر ادامه داد: کمبود آب پشت سد رودبال، تامین آب شهر و برخی روستاهای سه شهرستان داراب، زرین دشت و فسا که بخشی از آب آنها از این سد تامین می‌شد را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل آبفای فارس ادامه داد: از سوی دیگر خشکسالی باعث کم شدن دبی آب چشمه ساسان به مقدار ۹۰ درصد شده و تامین آب شهر کازرون و ۵۰ روستای این شهرستان را با چالش مواجه کرده است.

صادق‌پور عنوان کرد: دیر شدن بارش باران در پائیز همچنین باعث کم شدن سطح آب چاهای آب شهر فیروزآباد و برخی از روستاهای این شهرستان که از سد تنگاب تغذیه می‌شدند شده است.

او در ادامه افزود: توصیه اکید و جدی به مردم و مسولین داریم که در راستای صیانت از منابع آب و همه گیری فرهنگ مدیریت مصرف آب بطور جدی در کنار همکاران ما اقدام و عمل کنند تا بتونیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس در ادامه به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این شرکت برای مدیریت آب در شهرستانهای داراب، زرین دشت، فسا، کازرون و فیروزآباد پرداخت و گفت: در راستای رسالت سازمانی و با تلاش شبانه روزی مدیران، متخصصین و همکاران سخت کوش ما در شرکت آبفا استان فارس و با شناسایی و مطالعه دقیق مسائل هر شهرستان برنامه های و اقدامات فوری را برای هر یک از شهرستانهای مذکور در دست اقدام و بعضا به سرانجام رسانده ایم. برنامه حفر، تجهیز، برق رسانی چندین حلقه چاه، کف شکنی، مهندسی مجدد و تعویض تاسیسات سرچاهی، احداث ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال و مخازن ذخیره و تعادلی برای مدیریت فشار در بازه زمانی اندک در این شهرستان‌ها در حال انجام و یا با برنامه ریزی انجام شده در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

صادق پور ضمن تشکر از مسئولین وزارت نیرو و استاندار فارس در خصوص همکاری و همراهی لازم با شرکت آبفا استان فارس، از تصویب مقدار مناسبی از اعتبار لازم برای اجرای پروژه های آب در شهرستانها یاد شده خبر داد و عنوان نمود: قطعا تنها راه برون رفت و همیشگی از کمبود آب، سازگاری با خشکسالی و مدیریت مصرف آب و ایجاد فرهنگ صحیح مصرف در بین آحاد مختلف مردم است و در این مسیر همه باید کمک کنند تا این مهم بطور مطلوب در جامعه شکل بگیرد.

برچسب ها: تنش آبی ، فارس ، خشکسالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار