مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس تاکید کرد: ٢٠ شهر استان فارس دارای تنش آبی هستند این در حالی است که برخی از شهرهای استان منابع آبی سطحی از بین رفته است.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ 01 January 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: علی جان صادق پور صبح یکشنبه در نشستی خبری بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب زمانی ایجاد شد که خدمت رسانی در توزیع و انتقال آب پایدار پیش‌تر توسط دستگاه‌های دیگر به شهرها و روستاها ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد هستیم که ١٠٠ درصد از جمعیت شهری از نعمت آب شهری برخوردار و ٨۵ درصد از اهالی روستاهای استان نیز از آب پایدار برخوردار اند.

صادق پور تاکید کرد: هیچ جمعیتی در استان فارس وجود ندارد که از نعمت آب برخوردار نباشند این در حالی است که چهار هزار ٣٠٠ مشترک روستایی تحت پوشش این شرکت اند.

او ادامه داد: از دهه فجر سال قبل تاکنون ١۶٠ پروژه آب و فاضلاب افتتاح یا پیش بینی افتتاح صورت گرفته و اعتبارات لازم برای این طرح‌ها بالغ بر ۶٢۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در ٣٠ شهر و ١۵ روستا اجرایی خواهد شد و بالغ بر ٧١۵ هزار نفر از جمعیت استان فارس نیز از نعمت آب پایدار برخوردار خواهند شد.

صادق پور در خصوص عملکرد ٩ ماهه سال جاری نیز بیان کرد: ١١٨۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای این شرکت در نظر گرفته شده ولی تخصیص این اعتبارات کمتر از ٢٠ درصد بوده است.

او ادامه داد: اعتبارات مصوب این شرکت در اصلاح خطوط آبرسانی، برق رسانی، حفر چاه‌های جدید و … هزینه شده و طی ٩ ماهه اول امسال ٣٠٠ کیلومتر شبکه توزیع اصلاح شده، ٣٠٠ کیلومتر شبکه توزیع جدید اضافه شده، ٩٢ حلقه چاه جدید حفر و ۶٠ چاه برق رسانی شده است.

صادق پور در خصوص فعالیت خیرین آب رسان در استان نیز متذکر شد: ٢١ پروژه با اعتباری بالغ بر ٣۴ میلیارد تومان از جمله فعالیت‌های است که خیرین آب رسان در استان فارس اجرایی کرده‌اند.

او در خصوص فرونشست زمین بیان کرد: آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد و شرکت آب منطقه‌ای متولی در این بخش است.

صادق پور متذکر شد: سرانه مصرف آب برای هر فرد ١٠٠ لیتر بوده اما در استان فارس این میزان به بیش از ١٨٠ لیتر و گاهی تا ٢٠٠ لیتر هم رسیده است.

او تاکید کرد: ٢٠ شهر استان فارس دارای تنش آبی هستند این در حالی است که برخی از شهرهای استان منابع آبی سطحی از بین رفته است.

برچسب ها: تنش آبی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار