مدیر جایگاه ایستگاه خط انتقال اتیلن غرب کشور در گچساران از پیشرفت اجرای این خط به میزان ۸۵ درصد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 22 October 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیری گفت: ایستگاه خط انتقال اتلین غرب کشور در کنار مجتمع پتروشیمی گچساران واقع شده است.

مدیر جایگاه ایستگاه خط انتقال اتیلن غرب کشور در گچساران با بیان اینکه خط طرح اتیلن به عنوان بزرگترین خط تولید اتیلن کشور و خاورمیانه است افزود: این خط داری ۸ ایستگاه کمپرسور در نقاط مختلف کشور است که ۲ ایستگاه کمپرسور آن در مجتمع پتروشیمی گچساران و ایستگاه سیاه مکان (شهدای بی ۲) قرار دارد.

وی گفت: این ایستگاه از لحاظ عملکرد با کلیه ایستگاه‌های اتیلن دارای تفاوت‌های مهمی است که از دو مدل کمپرسور HP و LP استفاده می‌کند.

علیرضا نیری افزود: خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در استان‌های خوزستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و شرقی، ایلام و همدان را تأمین می‌کند.

مدیر جایگاه ایستگاه خط انتقال اتیلن غرب کشور در گچساران گفت: همه مواد اولیه و مراحل نصب ایستگاه خط انتقال اتیلن گچساران توسط نیرو‌های داخلی انجام شده است.

نیری بیان کرد: مبلغ قرار داد ساخت ایستگاه خط انتقال برق اتیلن غرب کشور در گچساران و ایستگاه سیاه مکان (شهدای بی ۲) از لحاظ ارزی ۱۹ میلیون یورو و از لحاظ ریالی چهارصد میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ساخت این ایستگاه تهیه خوراک پتروشیمی گچساران به وسیله خط انتقال اتیلن و انتقال تولید پتروشیمی گچساران به پتروشیمی‌های دهدشت، نورآباد، کازرون و بروجن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار