مسئول بافت فرش دستباف جام‌جهانی قطر در آباده گفت: اثر فرش دستباف جام‌جهانی توسط هنرمندان آباده‌ای در حال بافت است و پس از اتمام بافت برای رونمایی در مراسم جام‌جهانی به قطر ارسال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 11 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: هلن حیدری، مسئول بافت این فرش دستباف در آباده گفت: بافت این اثر هنری مختص جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از پنجم شهریور امسال در آباده آغاز شده است و در قالب یک تخته فرش به ابعاد ۱۳۰ در ۱۸۰ در حال بافت با رنگرزی کاملا گیاهی می‌باشد.

مسئول کارگاه گره‌های رنگ در رنگ قشقایی افزود: این فرش منقش به کاپ جام جهانی قطر و نام آباده است و متریال این کار از ابریشم و کرک می‌باشد که در رج‌شمار ۷۰ در حال بافت است.

وی ادامه داد: این اثر تراکم و حجم کاری زیادی دارد و ما در مدت یک ماه و نیم توانستیم حدود یک متر و ۲۰ سانت از این فرش را ببافیم که کسانی که اهل فن هستند، می‌دانند این یک کار دشوار است و حال حدود ۶۰ سانت تا اتمام این فرش باقی‌مانده است.

مسئول بافت فرش دست‌باف جام‌جهانی قطر گفت: سه تیم کاری در ۲۳ ساعت از شبانه‌روز بر روی این فرش کار می‌کنند، یک تیم از ساعت ۶ صبح تا بعدازظهر، تیم بعدی از بعدازظهر تا نیمه شب و تیم آخر نیز از نیمه شب تا ساعت ۵ صبح در حال بافت این فرش می‌باشند تا بتوانند تعهد خود در خصوص اتمام این اثر را انجام دهند و به موقع به مرحله پرداخت برسد تا از کشور خارج و آماده برای رونمایی در مراسم جام‌جهانی شود.

 

 

وی افزود: شناسنامه این فرش همراه با اسامی هنرمندان و نام شهر آباده برای فیفا ارسال شده و ویژگی‌ که این فرش دارد این است که نام شهر آباده و استان فارس در آن بافته شده است و بیانگر هنر مردم این دیار می‌باشد چرا که این از افتخارات ایران می‌باشد که در زمینه فرش حرف اول را می‌زنیم و در جامعه بین‌المللی با نمایش این فرش، هنر خودمان را می‌توانیم عرضه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار