مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: با برداشت انار از ۴۰ درصد باغات استان ۱۴۲ هزار تن انار به دست آمده که پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت به ۳۵۷ هزار تن برسد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 10 October 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: با برداشت انار از ۴۰ درصد باغات استان ۱۴۲ هزار تن انار به دست آمده که پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت به ۳۵۷ هزار تن برسد.


پاکاری با بیان اینکه درفارس ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار وجود دارد گفت: استان فارس از لحاظ سطح زیر کشت و تولید این محصول رتبه اول کشور را دارد.
وی افزود:۳۸ درصد انار کشور در فارس تولید می‌شود.
به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس، شهرستان نی ریز با ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ انار رتبه اول تولید انار استان را دارد و شهرستان‌های شیراز و کازرون در رتبه‌های بعدی هستند.
پاکاری گفت: میانگین تولید انار در فارس ۱۵ الی ۱۶ تن در هکتار است، ولی در باغات نمونه‌ای که الگو‌های کشت و توسعه را رعایت می‌کنند رکورد تولید به هکتاری ۹۵ تن هم می‌رسد.
پاکاری افزود:عمده ارقام انار در فارس رباب، ملس، اتابکی، می‌خوش و شیرین شهوار است که از بین آن‌ها رباب و ملس صادراتی هستند و به کشور‌های چین، ژاپن، روسیه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس درباره برداشت سایر محصولات هم گفت: برداشت خرما و لیمو شیرین در شهر‌های جنوبی و سیب، هلو، بادام و گردو در شهر‌های شرقی و شمالی استان آغاز شده است.

برچسب ها: برداشت ، انار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار