مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۳۸ درصد از محصول انار کشور در استان فارس تولید می شود و پیش بینی می کنیم در سال جاری شاهد برداشت ۳۵۷ هزار تن محصول باشیم.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 10 October 2022

تابناک فارس به نقل ازمهر: مجید پاکاری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در فارس ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار وجود دارد گفت: استان فارس از لحاظ سطح زیر کشت و تولید این محصول رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود :۳۸ درصد انار کشور در فارس تولید می‌شود.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس، شهرستان نی ریز با ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ انار رتبه اول تولید انار استان را دارد و شهرستان‌های شیراز و کازرون در رتبه‌های بعدی هستند.

پاکاری گفت: میانگین تولید انار در فارس ۱۵ الی ۱۶ تن در هکتار است، ولی در باغات نمونه‌ای که الگوهای کشت و توسعه را رعایت می‌کنند رکورد تولید به هکتاری ۹۵ تن هم می‌رسد.

او افزود: تاکنون حدود ۱۴۲ هزار تن انار از ۴۰ درصد از باغات انار استان برداشت شده و پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت حدود ۳۵۷ هزار تن محصول داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عمده ارقام انار در فارس رباب، ملس، اتابکی، می‌خوش و شیرین شهوار است که از بین آن‌ها رباب و ملس صادراتی هستند و به کشورهای چین، ژاپن، روسیه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس درباره برداشت سایر محصولات هم گفت: برداشت خرما و لیمو شیرین در شهرهای جنوبی و سیب، هلو، بادام و گردو در شهرهای شرقی و شمالی استان آغاز شده است.

برچسب ها: تولید ، انار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار