عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر انسجام میان نمایندگان و مسئولان ارشد استان و سیستم قضایی بسیار مناسب است، افزود: در سال های گذشته مدیران ارشدی که در استان فارس به صندلی ها تکیه زده بودند، شناخت کافی از استان نداشته و تنها به مدت سه روز در فارس حضور داشتند که تمام این موارد سبب شد تا نتواند آشنایی کافی با صنایع فارس پیدا کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 07 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: علی رضا پاک فطرت با اشاره به اینکه شعار کشاورزی بودن فارس باعث شد تا دیگر مسئولان به صنعت توجهی نداشته باشند، افزود: شوربختانه مسولان در این بخش حتی به صنعت کشاورزی هم توجهی نکردند و اگر استان فارس داعیه دار کشاورزی است باید حداقل صنعت کشاورزی و صنایع تبدیلی را در اولویت قرار می داد و فعالیتش را در این بخش افزایش می داد.

بعضی از کارخانه های استان به قیمت کمتر از محصولات انبارشان واگذار شدند

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه تمام موارد سبب نابودی و از بین رفتن یکی پس از دیگری کارخانه ها شد، ادامه داد: تصویب غیر کارشناسی خصوصی سازی و عدم نظارت در این بخش سبب شد تا بسیاری از کارخانه‌های فعال با قیمت بسیار ناچیز حتی کمتر از پول هزینه‌های اجناس داخل انبار، به عده ای از افراد خاص واگذار شوند.

افرادی که بعضی از کارخانه های فارس را خریداری کردند سرمایه زیادی نداشتند

وی با اشاره به اینکه بعضی از کارخانه ها به صورت مفت و ارزان در قالب خصوصی سازی به افرادی واگذار شد که حتی سرمایه ای نداشتند، بیان کرد: حتی بعضی از مالکان جهت خرید کارخانه ها از بانک ها تسهیلات دریافت کردند و عدم نظارت دولت به واحدهای تولیدی سبب تعطیلی یکی پس از دیگری واحدهای تولیدی شد.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه دولت باید کارخانه ها را به صورت پلکانی و با شروط سخت گیرانه در قالب اصل 24 قانون اساسی به افراد و اشخاص واگذار می کرد، ادامه داد: قطعا واگذاری کارخانه ها باید به مرور انجام می شد و واحدهای تولیدی بعد از واگذاری دیگر رمقی برای فعالیت نداشت.

پاک فطرت با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها بعضی از کارخانه‌ها که کاملا به بخش خصوصی تعلق دارند در شیراز در حال فعالیت هستند، افزود: با توجه به اینکه سود تولیدی با نرخ تورم ارتباط ندارد و بی شک تولید نمی تواند همانند دلالی سود آوری داشته باشد اگر دولت از این کارخانه ها حمایت نکند بی شک این واحدها هم در آینده ای نه چندان دور با مشکل مواجه خواهند شد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه معتقدم اگر قرار است کارخانه ها پیشرفت کنند باید راهکارهای مناسبی ارائه شود تا به تبع آن سود تولید به مراتب بیشتر از بهره بانکی شود، تصریح کرد: در صورتی‌که نرخ سود تولید از فعالیت هایی مانند شغل های کاذب بیشتر شود می توان شاهد رونق اقتصاد و اشتغال پایدار بود.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه اگر به موارد ذکر شده توجهی نشود در آینده ای نه چندان دور مجبور به کمک از استان های دیگر خواهیم شد، ادامه داد: قطعا رونق صنعت در استان نیازمند زیر ساخت های مناسب است و نمایندگان هم به دنبال صنعتی شدن کشاورزی صنعتی و با بهره بری بالاتر در استان هستند.

پاک فطرت در ادامه بر رونق صنایع تبدیلی در استان فارس تاکید کرد و گفت: بی شک مباحثی مانند بازاریابی، سیستم حمل و نقل و ..... باید توجه ویژه ای به آن شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب الکترونیک کشور و داشتن دانشگاه های خوب و نیروی انسانی بالا باعث شده تا در این بخش توانایی و پتانسیل بالایی داشته باشیم، ادامه داد: فعالیت در حوزه گردشگری در استان فارس به دلیل چهار فصل بودن آن باید مد نظر همگان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سالن پروازهای خارجی فرودگاه شیراز پیشرفت مناسبی داشته است، گفت: امیدواریم که در جهت پیشرفت این بخش دولت هواپیماهایی با کیفیت بالاتری خریداری کند.

مدیران پروازی آفت جان استان فارس

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر انسجام میان نمایندگان و مسئولان ارشد استان و سیستم قضایی بسیار مناسب است، افزود: در سال های گذشته مدیران ارشدی که در استان فارس به صندلی ها تکیه زده بودند، شناخت کافی از استان نداشته و تنها به مدت سه روز در فارس حضور داشتند که تمام این موارد سبب شد تا نتواند آشنایی کافی با صنایع فارس پیدا کنند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه قطعا فارس در بخش پتروشیمی پتانسیل های بزرگی دارد، گفت: امیدواریم که روند فعالیت پتروشیمی ها با سرعت قابل توجهی دنبال شود.

وی با بیان اینکه نباید در محصولات پتروشیمی خام فروشی کرد، افزود: اگرچه پتروشیمی های استان گاز را به اتانول و به دیگر کشور ها می فروشند اما کشورهای خریدار این محصولات را پس از فرآوری مجددا به ایران می فروشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار