رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این اوصاف مدیران و مسئولان در اکثر استان‌ها در تکاپو هستند تا بیشترین فایده را با توجه به ویژگی‌های استان خود از این برنامه ببرند، حال آنکه متأسفانه فارس اندر خم یک کوچه مانده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 20 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: ابراهیم عزیزی امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر با اشاره به روند تدوین برنامه هفتم توسعه و اهمیت آن در بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی استان‌ها، به خبرنگاران گفت: بعضی از مدیران در استان فارس از این برنامه بی‌خبرند و نمی‌دانند که با چه رویکردی انشاء می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه نگاه سازمان برنامه و بودجه و دولت به استان فارس مانند یک انبار غله است، گفت: این نوع نگاه در حالیست که طی ۶ برنامه توسعه گذشته، حتی یک بیمارستان دولتی در کلانشهر شیراز احداث نشده است.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی یک پیشنهاد از سوی دستگاه‌ها در خصوص برنامه هفتم ارائه نشده، مدعی شد: حتی برخی از مدیران استان اساسا از آن خبر هم ندارند! که این جای تاسف دارد، واقعا باید پرسید که چرا در فارس با این حجم از بی‌خبری در خصوص یکی از مهمترین برنامه‌های کشور مواجه هستیم.

عزیزی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه، مسئله محور است، اضافه کرد: در این برنامه موضوعات بسیار مهمی در خصوص زیرساخت‌های کشور نظیر آب، راه، ریل، خطوط انرژی، صنایع پیشران و... مطرح و بودجه سالانه در این موضوعات نیز مبتنی بر همین برنامه نوشته می‌شود.

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این اوصاف مدیران و مسئولان در اکثر استان‌ها در تکاپو هستند تا بیشترین فایده را با توجه به ویژگی‌های استان خود از این برنامه ببرند، حال آنکه متأسفانه فارس اندر خم یک کوچه مانده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با نگاه دولت به استان فارس را سنتی ارزیابی و اضافه کرد: نگاه دولت به فارس در نوشتن برنامه‌ها همان نگاه همیشگی‌ست حال آنکه استان باید به سرعت عقب ماندگی‌های خود را در حوزه صنعت و زیرساخت‌ها جبران کند.

عزیزی افزود: متاسفانه در استان فارس نیز شاهد نوعی ناهماهنگی و بی‌خیالی در خصوص برنامه هفتم هستیم و هیچ برنامه یا نشستی در این خصوص در دستور کار قرار نداشته و دیده نمی‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید بدانند که رویکردها و راهبردها در برنامه هفتم چیست تا مبتنی بر آن پیشنهادات خود را در مسیر توسعه استان ارائه کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان برنامه بودجه نیز در این بی‌خبری و غفلت برخی مدیران استانی، در نوشتن برنامه استفاده و با همان نگاه سنتی برای فارس انشاءنویسی می‌کند، اقدامی که به هیچ عنوان مبتنی بر توسعه و نیازهای اصلی استان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار