استاندار فارس آخرین اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، کارخانه قند ممسنی، کارخانه کاغذسازی زاگرس، کارخانه آزمایش، کارخانه روغن نباتی نرگس و کارخانه مخابرات راه دور ایران(ITI) را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸ 22 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدهادی ایمانیه اظهارکرد: جلسه کارگروه ویژه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی مشکلات شرکت‌های بزرگ استان فارس و ارایه راهکار جهت برون رفت از این مشکلات برگزار و در این کارگروه تصمیمات مهمی برای حل مشکلات این شرکت‌ها اتخاذ شد.

 

آخرین تصمیمات در خصوص شرکت کارخانجات مخابراتی ایران(ITMC)

استاندار فارس با اشاره به مشکل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران(ITMC) با بانک تجارت اظهارکرد: برای حل مشکلات این کارخانه مقرر شد در خصوص مصوبه کارگروه رفع موانع تولید و مصوبه هیات خبرگان بانکی که لازم الاجراست، اقدام شود و اگر بانک تجارت نسبت به مصوبه اعتراضی دارد مطرح کند تا این مشکلات از طریق مراجع ملی پیگیری و برطرف شود.

 

ایمانیه ادامه داد: در صورت عدم اجرا و استنکاف بانک تجارت، این پرونده به هیأت انتظامی بانک‌ها ارجاع داده می‌شود و بانک تجارت باید در این خصوص پاسخگو باشد چراکه ایجاد هرگونه خلل در روند تولید کارخانه ITMC متوجه بانک تجارت است.

ضرورت استقرار هیات حمایت در کارخانه قند ممسنی

نماینده عالی دولت در استان فارس به مشکلات کارخانه قند ممسنی اشاره کرد و گفت: بانک تجارت اعلام کرده بود که مزایده کارخانه بلامانع است و برهمین اساس هم دادگستری اقدام به مزایده این کارخانه کرده بود.


ایمانیه افزود: پس از پیگیری های مکرر و جلسات متعدد، هیات حمایت از صنایع کشور پذیرفت که موقتا در کارخانه مستقر شود؛ این کارخانه در شرایط کنونی در حال احیا است و سرمایه‌گذار هم با هیات حمایت توافق کرده است لذا هیات حمایت باید در کارخانه مستقر شود تا ضمن پرداخت بدهی به کارگران، شرایطی فراهم شود تا این واحد صنعتی در زمان کوتاهی به چرخه تولید بازگردد.

وی ادامه داد: دادگستری نیز برای فراهم شدن شرایط لازم جهت احیای کارخانه همکاری لازم را با هیات حمایت داشته است.

 

پرداخت تسهیلات به کارخانه کاغذسازی زاگرس

استاندار فارس در خصوص آخرین تصمیمات برای کارخانه کاغذسازی زاگرس بیان کرد: با پیگیری های بسیار زیاد در نهایت بانک صنعت و معدن پرداخت تسهیلات به این کارخانه را قبول کرد؛ بانک باید ضمن تسریع در انجام بررسی صورت وضعیت نسبت به پرداخت منظم وام و تسهیلات اعطا شده به این کارخانه، اقدام کند تا تجهیزات مورد نیاز کارخانه از طریق تامین مالی خریداری شده و این کارخانه هم بتواند تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

ایمانیه افزود: این کارخانه قرار است در گام اول به تولید کاغذ کرافت و در گام دوم به تولید کاغذ چاپ و تحریر بپردازد؛ خوشبختانه تعدادی از تجهیزات این کارخانه از گمرک شیراز ترخیص و در حال نصب است.

وی یادآور شد: در خصوص برق و گاز این واحد تولیدی هم باید وجوهات قانونی جهت اتصال انشعاب توسط مدیران کارخانه پرداخت شود و کارخانه باید پرداخت بدهی‌های خود را در اولویت قرار بدهد تا اتصال شبکه برق و گار کارخانه با شتاب بیشتری پیش رود.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: نیاز است دستگاه‌های متولی برای دریافت بدهی‌های برق و گاز این کارخانه همکاری لازم را با این واحد صنعتی با همان قراردادهای قبلی داشته باشند و شرکت هم بایستی نسبت به پرداخت بدهی در اسرع وقت اقدام کند.

ایمانیه با اشاره به مشکلات کارخانه مخابرات راه دور ایران(ITI)، افزود: تصمیم گیری برای حل مشکلات این کارخانه به جلسه بعدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان موکول شد.

 

لزوم برگزاری مزایده برای تعیین تکلیف کارخانه آزمایش

وی در ادامه بیان کرد: در رابطه با کارخانه آزمایش مزایده اول به دلیل اعتراض صاحبان هلدینگ باطل شد؛ بانک ملت باید درخواست خود را مبنی بر برگزاری مزایده، تا پایان هفته جاری ارایه کند تا خریدارانی که قصد خرید کارخانه را دارند در مزایده شرکت کنند و کارخانه به اهلش که صلاحیت فنی و مالی دارد واگذار شود.

 

تلاش‌ها برای ادامه یافتن روند تولید در کارخانه روغن نباتی نرگس

استاندار فارس درباره کارخانه روغن نباتی شیراز هم گفت: هلدینگ این کارخانه با رقم قابل توجهی به بانک ملی بدهکار است اما بخشی از بدهی‌های کارخانه روغن نباتی پرداخت شده است و مالک قبلی کارخانه به صورت کتبی اعلام کرده که مبلغ پرداختی به حساب بدهی روغن نباتی مرکز شیراز محاسبه شده است.

ایمانیه افزود: با توجه به اعلام بانک ملی مبنی بر اینکه معامله قطعی و خریداری انجام شده است، این کارخانه نباید در رهن بانک باشد بنابراین بانک ملی باید با همکاری در این زمینه نسبت به پیگیری موضوع از طریق بانک شعبه تهران اقدام کند.

 

وی اظهارکرد: این کارخانه از زمان استقرار مالک جدید با ظرفیت مناسب در حال فعالیت است؛ بدهی این کارخانه به کارگران پرداخت شده و انتظار می‌رود که بانک ملی هم همراهی کند تا شاهد مشکلی در روند تولید این واحد صنعتی نباشیم.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تا کنون در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس موانع پیش روی ۳۶۴ بنگاه اقتصادی استان برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار