جشنواره‌ انجیر با حضور نماینده‌ی فائو، شهریور امسال در بزرگترین انجیرستان دیم جهان استهبان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 12 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان در جلسه ای با حضور طهماسبی نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌های مکرر از طرف وزارت جهاد کشاورزی در اوایل شهریور نماینده فائو به بزرگترین انجیرستان جهان سفر می‌کند.

او ادامه داد: تمام فاکتور‌ها و موارد مورد درخواست فائو آماده سازی شده است و در این راستا همزمان با سفر نماینده فائو جشنواره انجیر استهبان برگزار می‌شود.

طهماسبی نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی به ارزش و جایگاه انجیر استهبان در دنیا اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی انجیر می‌تواند از لحاظ ارزآوری و برند سازی این محصول، جایگاه بزرگترین انجیرستان دیم جهان را بالا ببرد.

او افزود: انجیرستان استهبان نگین کشور ایران است که به علت نیاز آن به آب کم بهترین الگوی کشت در کشور است و این محصول، مردم این منطقه را از لحاظ تأمین معیشت خودکفا کرده است.
طهماسبی ادامه داد: ما برای ارتقای این محصول باید آن را دارای شناسنامه و برند جهانی کنیم زیرا ثبت جهانی یعنی دارای هویت و اعتبار بین المللی است.

نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ثبت جهانی انجیر اعتماد ملل مختلف را به این محصول و شهرستان استهبان بالا می‌برد و این افزایش اعتماد نتیجه اش سرمایه گذاری در فرآوری، غذایی، دارویی و اشتغال زایی بالاتر می‌شود.
شهرستان استهبان با ۲۵ هزار هکتار باغ انجیر بزرگترین باغشهر انجیر جهان است که در ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار