مدیرعامل شرکت گاز فارس از آمادگی این مجموعه برای سرویس رایگان موتورخانه‌ها خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 13 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حسینی گفت: واحد‌های مسکونی و تجاری مجهز به موتورخانه می‌توانند از مزایای طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی افزود: از ابتدای امسال ۸۲ مشترک شرکت گاز فارس درخواست خود را در سامانه www.nigc.ir ثبت و از خدمات اصلاح و ترمیم عایق کاری، تنظیم مشعل و نصب سیستم ضد رسوب موتورخانه واحد‌های تجاری و مسکونی به صورت رایگان استفاده کرده اند.
حسینی افزود: از مهم‌ترین دستاورد‌های اجرای این طرح ملی کاهش مصرف انرژی، جلوگیری از آلودگی هوا و صرفه‌جویی حدود ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و لزوم سرویس موتورخانه‌ها با هدف کاهش مصرف گاز افزود: هم استانی‌هایی که واحد‌های مسکونی و تجاری آن‌ها مجهز به موتورخانه است می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران و ورود به بخش "بهینه‌سازی موتورخانه‌ها" و ارائه اطلاعات لازم منتظر دریافت خدمات رایگان باشند.
به گفته کارشناسان، سیستم کنونی موتورخانه‌ها، حدود ٥٠ درصد تلفات انرژی دارد که اجرای برخی راهکار‌ها در موتورخانه‌ها، صرفه جویی ۱۰ تا ۳۰ درصدی به همراه خواهد داشت؛ باقی تلفات انرژی نیز مربوط به راندمان بسیار پایین احتراق و انتقال حرارت در مشعل و بویلر است که با جایگزینی فناوری‌های جدید مانند بویلر چگالشی، این میزان اتلاف نیز کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار