نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک دکور تبدیل شده است و در انجام وظایف خطیر و مهم خود کوتاهی می‌کند، افزود: طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های فراموش شده وزارت نفت در طول سالیان گذشته است.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 01 November 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: عبدالعلی رحیمی مظفری برضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت و توجه دولت‌ها به این مهم، تاکید کرد و گفت: تا زمانی که بهینه‌سازی یک مسئله درون سازمانی باشد و بزرگ‌ترین سازمان بهینه‌سازی سوخت صرفا ذیل وزارت نفت تعریف شود، به‌یقین به دستاورد مهمی باعنوان بهینه‌سازی دست پیدا نخواهیم کرد چراکه مصرف سوخت مسئله‌ای فرا حوزه‌ای است و تمام دستگاه‌ها سوخت مصرف می‌کنند بنابراین حداقل وزارتخانه‌های مرتبط مانند صمت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو و کشور باید در این زمینه هماهنگ باشند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه استفاده کارخانجات زیرنظر وزارت صمت از انرژی، نحوه بکارگیری وسایل سرمایشی و گرمایشی در ساخت و سازها توسط وزارت راه و شهرسازی، عدم کنترل و نظارت بر انرژی برق در ساختمان‌ها، مانند اینکه تجهیزات بکار رفته چقدر برق را تلف می‌کنند، همچنین عدم پایش صحیح مصرف گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در حوزه کشاورزی و... مصرف انرژی در کشور را اینگونه بالا برده است.

وی افزود: اگرچه وزارت کشور نیز باید نحوه مصرف در ساختمان‌های ادارات را مدیریت کند اما این مصرف حتی در ساختمان‌های خود وزارت کشور مدیریت نمی‌شود دیگر چه برسد سایر سازمان‌ها و ادارات.

رحیمی مظفری با اعتقاد به اینکه تمامی این موارد باید در کنار هم رعایت شوند تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند، گفت: با توجه به همگیری این مهم، نخستین قدم این است که "سازمان بهینه‌سازی سوخت" زیرنظر نهاد ریاست‌جمهوری تعریف و از حالت درون سازمانی خارج شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک دکور تبدیل شده است و در انجام وظایف خطیر و مهم خود کوتاهی می‌کند، افزود: طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های فراموش شده وزارت نفت در طول سالیان گذشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه سال 94 طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در قالب مصوباتی در نظر گرفته شدند، توضیح داد: ازجمله این طرح‌ها می‌توان به نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری و برون شهری، گازسوز کردن اتوبوس‌ها، بهینه‌سازی مصرف در موتورخانه‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد هرچند برای اجرای این طرح‌ها ظرفیت بودجه‌ای خوبی هم در ماده 12 قانون رفع موانع ایجاد شد، اما در مسیر اجرای این طرح‌ها عملا اتفاقی نیفتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار