افغانستان مظلوم زخمی ائتلاف محسوس و نامحسوسِ اهریمنان غربی، عبری و عربی است و شهروندان یاسوجی نیز زخمی دشنه گلادیاتورهایی که سالهای طولانی مامور به فرمانبری اهریمنانی با زیست بوم محلی اند...!
کد خبر: ۹۹۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ 07 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، زریر حجتی فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت : قصه تلخ شورای شهر یاسوج و شهروندان بی شباهت به رنج های مردم افغانستان در گذر زمان نیست!

هر دو از تزویر و سیاست های ننگین عناصر پشت پرده ناامنی رنج می برند!!
افغانستان مظلوم زخمی ائتلاف محسوس و نامحسوسِ اهریمنان غربی، عبری و عربی است و شهروندان یاسوجی نیز زخمی دشنه گلادیاتورهایی که سالهای طولانی مامور به فرمانبری اهریمنانی با زیست بوم محلی اند...!

خیمه شب بازی برخی اعضایی که چندین دهه حق الناس که هیچ، بلکه انسانیت را به مسلخ برده و جز به منافع خود نمی اندیشند، تمامی ندارد...!
ضمن اینکه همه شخصیت ها قابل احترام اند ولی فضای فعلی محصول عملکرد شوراست.
اخبار درز شده موید آن است که شهرداری با بحران سازی شورا حال خوشی ندارد.
امنیت مردم و کارکنان و ایضاً وقت مسئولانی را که در گستره سیاسی، امنیتی، نظارتی، بازرسی و قضایی متعلق به نظام است سلب کرده و این ظلم به حقوق حقه عامه تلقی شده و از این حیث و آنچه که گویا در دست اقدام است باید خبرهای خبرساز دیگری را هم به انتظار نشست..!

شهروندان انتظار دارند به جای پاسخگویی مسئولانه و اعتماد زایی، در صف آرایی های غلط اکثریت و اقلیت، اعتماد زدایی نشود که جز استرس و فشار روحی و روانی حاصلی ندارد.

امتیاز طلبی و منفعت گرایی، نفس شهر را بریده است و قطعاً از هر گونه جلسات وقیحانه تزویر و ریا و دودوزه بازی مجدد در لوای اسم اعظم تنفر می تراود...!

پرونده های قطور شهرداری در طی سالیان متفاوت حاصل نگاه ابزاری برخی اعضای شوراها به شهرداران است نه صرف تصمیم مدیریت شهری...!

شهرداران مورد حرمت جامعه با تایید صلاحیت مدیریتی بر سکوی شهرداری جلوس می کنند اما متاسفانه تجربه ثابت کرده که باج خواهی اکثریت موجب انبوهی از پرونده های مطروحه در در محاکم و وثیقه های سنگین و کفالت برای برخی می شود که این نگاه ناشی از نگرش منفعت طلبانه معدود افرادی از شوراهای ادوار و ظلم به سرمایه های انسانی و مدیریتی می شود...!

خلاء قانون در فرآیند استقلال شهرداران و به خصوص فقدان قدرت انتخاب و اختیارِ بدلیل اعمال نظر شورا، منشاء فسادهایی گردیده که حریم حرمت مدیران زیادی با آن شکسته می شود...!

برخی اعضای شوراها در ادوار مختلف بدعت هایی گذاشته که فضا را کاملاً امنیتی و تحلیف شوراهای جدید، ناچاراً در چنین فضایی شکل گرفته است...!
متاسفیم که امروزه مردم بنا به چنین دلایلی در حسرت حضور دو نفر از منتخبین خود دگر بار شاهد عدم رسمیت شورای ششم هستند و معلوم نیست با ارجاع پرونده این دو نفر از منتخبین شهر، چه نتایجی حادث شود...!

از یک طرف فضای حاکم بر ساختار شهرداری و شورا بنا به پیام انتخابات و فشار بخشی از افکار عمومی، تحول و تغییر را بطور جد پیگیر است.
از جانب دیگر، گویا شخصیت های محترمی در مظان اتهامات قرار گرفته و مفتوح شدن پرونده های متعدد تخلفات تحت عنوان شیوه جذب نیروهای شرکتی و ابهام در ارتقاء آنان و نیز پرونده های دیگری در حوزه های زیر ساختی طعمه سیل، به احضار معاونینی از استانداری تا برنامه و بودجه، مدیران، شهرداران و کارکنانی منتهی گردیده که به یقین روزهای سختی را در پیش رو خواهند داشت و چه بسا به سلب صلاحیت و حبس و محرومیت های سازمانی و اجتماعی بیانجامد...!

فضای امنیتی ناشی از هنجارشکنی ادوار شوراها باید گرای لازم به شورای ششم جهت تصمیم عقلانی باشد که خویشتن و مردم را فدا ننمایند!.
واقف باشند که یحتمل تمامی تحرکات آنان زیر ذره بین حافظان حقوق عامه است و نوع تصمیم گیری تعصبی در خصوص آنچه که در حیطه وظایف خویش می دانند، چالش هایی را از جنس نتیجه ناخوشایند انتخابات نیز بدنبال داشته باشد که گزینه مدیریت های شهری نیز شایسته است حال و روز خود را با این فضا تطبیق دهند تا خدای نکرده داشته های مدیریتی آن مخدوش نشود...!
بعید نیست که این بار گزینه های مدیریت شهری در پروسه تایید صلاحیت مورد تردید و طرد وزارت کشور قرار بگیرند.

شاید مصلحت شهر اقتضای انتخاب "سرپرست" تا تعیین تکلیف دو عضو دیگر را در چنین فضایی داشته باشد.
اگر دو عضو مورد بحث در فرجه یک الی دو ماهه رسیدگی پرونده در دیوان تایید شوند که محق در تصمیم گیری و تصمیم سازی اند ولی با فرض به اینکه ولو یک درصد احتمال صدور حکم بر "عزل" و محرومیت باشد با لحاظ ماهیت حکم و نوع تفسیر عزل در قانون، جایگزینی اعضای علی البدل ممکن است.
یک فرض دیگر هم محتمل است که دو عضو بلاتکلیف قبل از طرح و رسیدگی به پرونده در دیوان از حیث قهر و اعتراض به نحوه برخورد با شخصیت خویش و انتخاب مردم "استعفا" دهند که این فرض نیز دور از ذهن نیست و نتیجه آن، تمام بافته های پنج عضو فعلی را بهم می ریزد...!

کوتاه سخن آنکه با در نظر گرفتن فرضیات فوق، شرایط تصمیم گیری متفاوت است و اقتضای تصمیم عاقلانه خاص خود را دارد تا ساحت اعضای شورا و گزینه های شهرداری مخدوش نشود...!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار