معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با یادآوری اینکه طی روزهای تعطیل مراکز واکسیناسیون در سراسر فارس فعال بود، اضافه کرد: حدود ٢٠ درصد از جمعیت هدف در استان فارس واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 21 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالرسول همتی با بیان اینکه آمارها همچنان صعودی است و فعلا خبری از کاهش روند ابتلا، بستری و فوتی‌ها نیست، گفت: آمار ورودی بیمارستان‌ها و پذیرش در مراکز سرپایی همچنان افزایشی است.

او ادامه داد: ظرفیت تمام تخت‌های بیمارستان‌های مرجع کرونا در استان فارس تکمیل است و هم اکنون ٤٠ درصد از مجموع تست‌های روزانه علامت دار، مثبت می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اعمال تعطیلات ۶ روزه سراسری، که از ۲۵ تا ۳۰ مرداد اجرایی شده است، گفت: اگرچه این تعطیلات سراسری، بر روند ابتلا بی‌تاثیر نبوده و در بخش اصناف هم به خوبی اجرا شد، اما طی این مدت همچنان شاهد شلوغی و ازدحام و ترافیک در نقاط مختلف خصوصا مرکز استان فارس بودیم بنابراین قضاوت بر میزان تاثیر این اقدام بر روند بیماری را باید به یک هفته آینده موکول کنیم و با توجه به آمارها ببینیم چرخه ویروس شکسته خواهد شد یا خیر؟

تزریق یک میلیون و ۳۱۰ هزار دوز واکسن کرونا

همتی در خصوص آمار واکسیناسیون در فارس، با بیان اینکه تزریق دوز اول واکسن برای گروه‌های سنی از دو روز پیش مجددا آغاز شده است، گفت: تزریق دوز اول واکسن به گروه‌های هدف و در معرض خطر در فارس اصلا تعطیل نشده بود اما برای گروه‌های سنی به دلیل بالا بودن آمار به شکل موقت متوقف شد تا بر تزریق دوز دوم تمرکز شده و آمار دریافت کنندگان دو دوز واکسن در استان افزایش می‌یافت.

او همچنین با بیان اینکه وضعیت واکسن وارداتی تخصیص یافته به فارس در هفته آینده بهتر خواهد شد، اعلام کرد که یک میلیون و ٣١٠ هزار دوز واکسن تاکنون در فارس به گروه‌های هدف و سنی تزریق شده است که در این بین ٨٩٢ دوز اول و ٤١٧ هزار دوز نوبت دوم را شامل می‌شود.

واکسینه شدن ۲۰ درصد مردم فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با یادآوری اینکه طی روزهای تعطیل مراکز واکسیناسیون در سراسر فارس فعال بود، اضافه کرد: حدود ٢٠ درصد از جمعیت هدف در استان فارس واکسینه شده‌اند.

همتی همچنین خواستار تداوم اعمال محدویت‌ها به مدت یک هفته دیگر شد و گفت: نسبت ابتلا در خانواده تیم سلامت نسبت به جامعه عادی بسیار بیشتر شده و از همین رو وزارت بهداشت و درمان دستور واکسیناسیون خانواده کادر بهداشت و درمان را صادر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار