قاسم پور گفت: در پی تشدید محدودیت های مدیریت کرونا، برگزاری مراسم عزاداری تنها در فضاهای باز و با رعایت نکات بهداشتی قابل انجام است و نظارت ها نیز تشدید خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 14 August 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (شنبه 23 مرداد) با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: ستاد ملی کرونا امروز تا حدود ساعت 12 جلسه داشت که در نتیجه آن، ممنوعیت تردد سراسری از ساعت 12 فردا تا روز 5 شهریور را در سراسر کشور خواهیم داشت.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: مجوزهای قبلی فرمانداری ها برای امکان تردد خودروها نیز باطل خواهد بود و حق تردد با این مجوزها وجود ندارد و خودورهای متخلف جریمه 2 میلیون تومانی خواهند شد که پس از یک ماه 2 برابر خواهد شد میزان این جریمه و قطعا نیز دریافت می شوند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: تعطیلی 6 روزه از 25 مرداد در سراسر کشور مصوب شده است و در این مدت ادارات، بانک ها و مشاغل غیر ضروری تعطیل خواهند بود و ادارات ضروری که خدمات ضروری ارائه می دهند مانند دانشگاه ها و بیمارستان ها، آتش نشانی، دستگاه های خدمات رسان آب، برق و ... فعالیت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: با متخلفان با همراهی، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیزات، راهداری و ... برخورد خواهد شد و مبادی ورودی استان و شیراز نیز فرمانداران تکلیف نظارت شدید دارند تا خودروها برگشت داده شده و جریمه 2 میلیون تومانی برای آنها اعمال شود که بعد از یک ماه هم 2 برابر خواهد شد.

قاسم پور ادامه داد: مشاغل غیر ضروری تعطیل خواهد بود و روزنامه ها گروه شغلی یک هستند و فعالیت آنها ممنوع نیست اما در مشاغل گروه یک، نانوایی، داروخانه، سوپر مارکت، قصابی و سایر مشاغل رفع نیازهای ضروری تنها مجاز به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: موزه ها، کتابخانه ها و ... نیز تعطیل خواهند بود و در حال حاضر 32 شهرستان استان دارای وضعیت قرمز است و ضریب اشغال تخت های بستری عادی 107 درصد، ویژه 95 درصد است و سه هزار بستری دائم در استان داریم و درصد مثبت شدن تست ها نیز 40 درصد است و فردا جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا خواهیم داشت.

معاون استاندار فارس با اشاره به برگزاری برنامه های ماه محرم گفت: در پی تشدید محدودیت های مدیریت کرونا، برگزاری مراسم عزاداری تنها در فضاهای باز و با رعایت نکات بهداشتی قابل انجام است و نظارت ها نیز تشدید خواهد شد و دسته روی و حرکت هیئت ها هم ممنوع است، البته باید گفت مجالس امام حسین (ع) مرکز برکت و خیر است اما شیوه نامه ها باید رعایت شود تا شاهد امنیت و سلامتی مردم باشیم.

وی ادامه داد: کمبود دارو نیز برطرف شده و مشکل خاصی از نظر داروی بیماران کرونایی در استان نداریم اما داروهای خاص این بیماری به دلیل شرایط خاص تجویز در داروخانه ها نداریم و مشکل سرم نیز در فارس رفع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار