امام‌جمعه فیروزآباد گفت: تمام هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری با رعایت اصول بهداشتی سلامت و معنویت عزاداری خود را انجام دهند.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 14 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به ایام عزاداری محرم و تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: بعد از واقعه کربلا ، ویروس کرونا نخستین اتفاق در سطح جهان بوده که درگیری شدید میان سلامت و معنویت ایجاد کرده است.

وی افزود: برای برون‌رفت از این معضل به تعبیر مقام معظم رهبری، امت اسلامی ما باید هم سلامت و هم معنویت را رعایت کند.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: تا جایی که امکان داشته مسئله عزاداری را به‌ طور جدی باید دنبال کرد و چنان چه به مسئله سلامت جامعه لطمه وارد شود باید به توصیه‌های ستاد مرکزی کرونا توجه نمود.

هاشمی زاده اضافه کرد: تمام هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری با رعایت اصول بهداشتی سلامت و معنویت عزاداری خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد و بازگشت مجدد محمدرضا پهلوی به کشور بیان داشت: قطعاً این اتفاق توسط آمریکایی‌های جنایتکار صورت گرفت و محمدرضا پهلوی را از سال ۳۲ تا ۵۷ توانستند بر ایران اسلامی تحمیل کنند.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: آمریکایی‌ها با این کار زشت خود ملت ایران را زیر یوغ حکومت تحمیلی و وابسته پهلوی، به انواع فشارها و سختی‌ها مبتلا ساختند.

هاشمی زاده با بیان این‌که محمدرضا پهلوی در مقابل خدمت آمریکا ، خوش‌خدمتی‌ مهمی از خود نشان داد، گفت: بسته شدن دریچه‌های علم به روی ملت، وابسته کردن ایران اسلامی به سیاست‌های پیچیده استکبار جهانی در زمینه امنیتی، اقتصادی روابط بین‌الملل، تشویق مسئله بی‌هویتی ایران توسط شاه خائن در حالی‌که ما تمدن چندین هزار ساله و تمدن نوین ۱۴۰۰ ساله اسلامی و اعتقادی داشته و داریم، بخشی از خوش‌خدمتی‌های محمدرضا پهلوی بود.

وی غارت ثروت عمومی کشور به دست آمریکای جنایتکار توسط محمدرضا پهلوی از مهم‌ترین خوش‌خدمتی به آمریکا عنوان کرد و افزود: تضعیف روحیه خدامحوری در کشور، تخریب مراکز تصمیم‌گیری پیشرفت کلان کشور مانند دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی و جلوگیری از رشد جمعیت که لطمه شدیدی به ملت ایران و استعدادهای نهفته این ملت بود بخش دیگر خدمات محمدرضا پهلوی به آمریکا بود.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به حادثه انفجار در بندر بیروت خاطرنشان کرد: بندری که در بیروت تخریب شد در نقطه شمالی این کشور و تحت نفوذ عربستان سعودی از جمله سعد حریری و اهل سنت افراطی قرار دارد.

هاشمی زاده ادامه داد: گرچه دشمن سعی دارد حادثه‌ای با ۳۰۰ کشته و مفقود همچنین آوارگی ۳۰۰ هزار جمعیت و ۶ هزار مجروح را به حزب‌الله لبنان نسبت دهد اما این یک اشتباه بزرگ سیاسی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است.

وی بابیان این‌که در حاشیه این اتفاق باید به چرایی و علل این حادثه توجه کرد، افزود: چند عامل باعث رخ دادن چنین حادثه بزرگ و جهانی شده که نخست با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که گرفتار یک جنگ داخلی بوده و درگیری ملت آمریکا از سیاه و سفید علیه ظلم و ستم سردمداران خود با پلیس و ارتش یکی از این موارد بوده است.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: این مسئله به یک کانون خبری جهانی تبدیل شده و آمریکایی‌ها برای تغییر و انعکاس جهانی به نقطه دیگر، مسئله انفجار بندر بیروت را پیش کشیده‌اند.

هاشمی زاده گفت: این انفجار ممکن است برای تضعیف نیروهای مقاومت و بدنام کردن حزب‌الله و در نهایت ایران یا ادامه سیاست ابقاء نیروهای غربی در سوریه و دامن زدن به جنگ داخلی در لبنان و سوریه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار