جانشین استاندار فارس با بیان اینکه تجمعات حداقلی پیش‌بینی شده و حداکثر زمان برگزاری مراسم‌ها دو ساعت است، اضافه کرد که امسال مراسم‌های خاص محرم همچون تعزیه و تجمع شیرخوارگان حسینی، هر نوع پذیرایی و پهن کردن سفره ممنوع است و همه عزادان باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی، از ماسک استفاده کنند.
کد خبر: ۹۸۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 10 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در مدیریت بیماری کرونا، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزای حسینی، با اعلام اینکه برنامه‌های دهه اول ماه محرم امسال مشابه پارسال و با تغییرات جزیی برگزار می‌شود، سلامت را اولویت اصلی و مورد تاکید مراجع عظام و مقام معظم رهبری در برپایی مجالس مذهبی دانست و گفت: امسال مراسم‌ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با شش متر ارتفاع و یک چهارم ظرفیت برگزار می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه تجمعات حداقلی پیش‌بینی شده و حداکثر زمان برگزاری مراسم‌ها دو ساعت است، اضافه کرد که امسال مراسم‌های خاص محرم همچون تعزیه و تجمع شیرخوارگان حسینی، هر نوع پذیرایی و پهن کردن سفره ممنوع است و همه عزادان باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی، از ماسک استفاده کنند.

جانشین استاندار فارس در مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه توقع است که هیئات اصول بهداشتی را کاملا رعایت کنند، بیان کرد: هیئات مذهبی برای پوشش هرچه گسترده‌تر، از ظرفیت‌های فضای مجازی و صدا و سیما بیشتر استفاده کنند.

معاون استانداری فارس با یادآوری، لزوم نصب نماد‌های مرتبط با ایام محرم توسط دوایر مختلف، به تعیین شعار "زیر علمت امن‌ترین جای جهان است" برای ایام محرم امسال، گفت: باید همه برای تحقق و اثبات این شعار، تلاش کنیم.

قاسمپور همچنین سیر شیوع همه‌گیری کروناویروس در موج پنجم این بیماری در فارس را به شدت صعودی توصیف و اضافه کرد: به طور متوسط در استان فارس روزانه ٣٠ نفر فوت می‌کنند و بیش از ٦٠٠ نفر بستری می‌شوند.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه در حال حاضر حدود ٤٤٨٠ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ضریب اشغال تخت‌های عادی را ١٠٩ و تخت‌های ویژه را ۸۶ درصد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار